منوی دسته بندی

دانلود رایگان ویدیو آموزش بهترین نقطه ورود به سهم در بورس چیست؟

دانلود ویدیو آموزش بهترین نقطه ورود به سهم

بهترین نقطه ورود به سهم، چگونه بهترین نقطه ی ورود به سهام را تشخیص دهیم؟ تعیین نقطه ورود برای خرید سهام؟ آموزش بورس صفر تا صد به صورت رایگان؟ آموزش یافتن نقاط برای ورود بهتر به بازار بورس؟ شناسایی نقطه ی بهینه ورود و خروج در بورس؟ نقطه ی ورود به معاملات را چگونه تعیین کنیم؟ بهترین وروش برای ورود و خروج از سهام؟

ویدیوهای اموزش بورس ما را در صفحه رسمی اپارات حامد کامرانی دنبال کنید.

بهترین نقطه ورود به سهم

 یکی از مباحث بسیار مهم و کاربردی که برای معامله در بازار بورس حتماً باید به آن توجه داشته باشید، آگاهی از مفهوم قیمت پایانی سهم می‌باشد. قیمت پایانی موضوعی است که تمام سرمایه‌گذاران در روزهای کاری بارها و بارها با آن برخورد داشته و در سهام مختلف قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله را بررسی می‌کنند. اما اغلب اوقات پیش می‌آید که قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله‌ی سهم در یک روز معاملاتی باهم برابر نباشند. البته این موضوع عجیب و دور از ذهن نیست. چرا که این دو قیمت از لحاظ محاسبه‌ای و مفهومی، متفاوت از یکدیگر می‌باشند.

میانگینی از قیمت‌های معامله شده‌ی سهام در یک روز کاری را قیمت پایانی در بورس می‌گویند. به عبارتی در بازه‌ی مجاز قیمت امکان معامله سهم وجود دارد و این بازه‌ی مجاز به طور نرمال از %۵- قیمت پایانی روز قبل تا %۵+ درصد آن می‌باشد. نکته‌ی بسیار مهمی که در خصوص قیمت پایانی برای خرید و فروش‌ها باید در نظر داشته باشید این است که قیمت پایانی یک سهم که امروز به دست می‌آید، مبنای محاسبه‌ی تمامی اطلاعات تابلویی برای روز کاری بعدی می‌باشد. همان‌طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، معمولاً قیمت پایانی یک سهم با قیمت آخرین معامله برابر نمی‌شود. در واقع برای آن‌که قیمت پایانی یک سهم بتواند با قیمت آخرین معامله یکی شود، باید یک حجم بسیار زیادی از آن سهم در آن قیمت مشخص خرید و فروش شود تا قیمت پایانی بتواند با قیمت آخرین معامله یکی شود.

محاسبه قسمت پایانی سهم در بورس

قیمت پایانی سهم در بورس را می‌توان در سه حالت مختلف زیر محاسبه کرد.

۱. حالت اول برای محاسبه‌ی قیمت پایانی سهم زمانی‌است که حجم معامله شده کمتر از حجم مبنا باشد:

P2=P1+((Z-P1) Y/X)

در این فرمول:

قیمت پایانی روز جاری = P2

قیمت پایانی روز قبل = P1

میانگین وزنی قیمت در روز جاری = Z

حجم معاملات = Y

حجم مبنا شرکت = X

۲. حالت دوم برای محاسبه‌ی قیمت پایانی سهم زمانی‌است که حجم معامله شده مساوی یا بیشتر از حجم مبنا باشد:

P2=Z

در این فرمول:

قیمت پایانی روز جاری = P2

میانگین وزنی قیمت در روز جاری = Z

نکات مهم

۱. عدم فروش احساسی؛ زمان‌که قیمت پایانی سهمی بیش از ۵ درصد بزرگتر از قیمت آخرین معامله باشد، به هیچ عنوان فروشنده نباشید. مگر اینکه واقعاً مطمئن باشید که آن سهم بخواهد وارد یک فاز ریزشی شدید شود.

مثال: تصور کنید که قیمت پایانی سهمی در بورس اکنون ۴+ است و قیمت آخرین معامله ۵- است. اگر شما حتی در صف فروش آن روز هم بتوانید سهم خود را بفروشید، نزدیک به ۹ درصد ضرر می‌کنید. اگر حتی دست نگه دارید و فردای آن روز سهم را در صف فروش بفروشید، عملاً ۴درصد کمتر ضرر می‌کنید. چون مبنای محاسبه‌ی قیمت فردا، قیمت پایانی امروز است که ۴+ است.

۲. عدم خرید احساسی؛ اگر قیمت آخرین معامله بیش از ۵ درصد از قیمت پایانی سهم بیش‌تر باشد، حتی اگر سهم روز بعد هم در صف خرید باشد، شما همچنان به سودآوری نمی‌رسید و ممکن است حتی ضرر هم داشته باشید.

مثال: تصور کنید که قیمت پایانی سهمی در بورس اکنون ۲- است و آن سهم در صف خرید دنبال می‌شود. اگر شما موفق شوید در صف خرید آن سهم را بخرید، همین امروز ۷ درصد ضرر خواهید کرد. حالا اگر خوشبینانه سهم فردا هم صف خرید باشد، ضرر شما از ۷ درصد به ۲ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. اما با این وجود شما همچنان در ضرر هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *