منوی دسته بندی

خرید و فروش سهام به صورت آنلاین

خرید و فروش سهام

خرید و فروش سهام : چگونه سهام را خرید و فروش کنیم؟ سهام چیست؟ شاید این سوال برای تازه کارا در بورس پیش آمده است.ما قصد دارم در این مقاله به طور تخصصی توضیح جامع در مورد خرید و فروش سهام برای شما انجام بدهیم پس برای ادامه مطلب با ما در همراه باشید.

لیست عناوین در مورد خرید و فروش سهام :

  • مقدمه
  • سهام چیست؟
  • مراحل خرید و فروش سهام در بورس
  • کد بورسی گرفتید؟
  • شارژ دارید
  • نماد من کو؟
  • چطور سهام بخرم؟
  • تحمیل سفارش خرید؟
  • چطور سهام را بفروشم؟
  • برداشت پول از حساب کار گزاری
  • کلام آخز

مقدمه:

سهام نوعی سرمایه گذاری است که نشان دهنده سهم مالکیت در یک شرکت است. سرمایه گذاران سهامی را خریداری می کنند که فکر می‌کنند با گذشت زمان ارزش بیشتری خواهند داشت. سهام یک سرمایه گذاری است. هنگام خرید سهام یک شرکت ، در حال خرید قطعه کوچکی از آن شرکت هستید که سهام نامیده می شود.
سرمایه گذاران سهام شرکتهایی را خریداری می کنند که فکر می کنند ارزش آنها بالاتر خواهد رفت. در صورت بروز چنین اتفاقی ، ارزش سهام شرکت نیز افزایش می یابد.

سهام چیست؟

اوراق بهاداری هستند که سهم مالکیت در یک شرکت را نشان می دهند. برای شرکت ها ، انتشار سهام راهی برای جمع آوری پول برای رشد و سرمایه گذاری در تجارت خود است. از نظر سرمایه گذاران سهام راهی برای رشد پول و پشت سر گذاشتن تورم با گذشت زمان هستند.
وقتی صاحب سهام در یک شرکت هستید ، سهامدار نامیده می شوید زیرا در سود شرکت سهیم هستید.
شرکت های دولتی سهام خود را از طریق بورس سهام مانند Nasdaq یا بورس اوراق بهادار تهران می فروشند . (در اینجا اطلاعات بیشتر در مورد اصول بازار سهام وجود دارد .) سپس سرمایه گذاران می توانند این سهام را از طریق دلالان سهام در بین خود خریداری و بفروشند . بورس سهام عرضه و تقاضای سهام هر شرکت را ردیابی می کند که این امر مستقیماً بر قیمت سهام تأثیر می گذارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سهام در ادامه مطلب رجوع فرمایید.

مراحل خرید و فروش سهام به صورت آنلاین:

  1. دریافت کد بورسی و ورود به سامانه معاملات آنلاین
  2. شارژ کردن حساب کارگزاری
  3. جست و جو کردن نام نماد بورسی مورد نظر
  4. ثبت سفارش خرید سهم
  5. تایید سفارش و اضافه شدن سهم به پرتفوی سرمایه‌گذار
  6. ثبت سفارش فروش و فروختن سهم
  7. دریافت وجه و واریز به حساب بانکی

کد بورسی گرفتید؟

مرحله اول: برای شروه خرید و فروش سها اول باید کد بورسی داشته باشیم که در مقاله قبلی نحوه دریافت کد بورسی مراحل در یافت آن اقدام کرده ایم. ما به فرض مثال، شما این مقاله را خوانده اید و کد بورسی هم دریافت کرده اید و منتظرید تا یک نفز شما را  دعوت به بازرا خرید فروش سهام کند.
از همین لحظه ورودتان در جمع سرمایه گذاران بازار سهام را تبریک عرض می‌کنم وبرای مسیر ادامه سود براتان آرزوی موقثیت می‌کنم.

نکته مهم در مورد خرید فروش سهام به صورت آنلاین:فرقی نمی‌کند که، شما مال کدام کار گزاری هستید. تمام مراحل زیر با همه کار گزاری ها مرتبت است.

زمانی هر کار گزاری که سامانه آنلاین دارد باید نام‌کاربری و کلمه عبور بزنید تا وارد خرید فرو سهام شوید. دسترسی سامانه آنلاین خرید و فروش سهام از طریق سایت یا اپلیکیشن کارگزاری ها امکان پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورس و ‌آموزش صفر تا صد آن پیشنهاد می‌شود به کلیپ های آموزشی آکادمی بورس حامد کامرانی مراجعه کنید.

شارژ دارید؟

مرحله دوم: از آن‌جایی که وارد بورس شدیم و می‌خواهیم سهام مد نظر را خریداری کنیم باید اول حساب کارگزاری خود را شارژ کنیم که در ادامه مطلب مراحل شارژ کردن در کار گزاری را خدمت شما عرض می‌کنیم.

1- شارژ آنلاین از حساب بانکی یا پرداخت شتابی یا واریز آنی:

دز این روش شما می‌توانید حساب کارگزاری خود را از طیق رمز دوم پویا شارژ کنید همان طور که در عکس نشان داده می‌شود سقف واریزی ۵۰ میلیون تومان می‌باشد. اگر شما قصد دارید بیشتر از اینا واریز کنید باید به حساب بانکی دیگری انجام بدهید

در مرحله بعد: تکمیل شراژشدن حساب کار گزاری عکس است

3- اتصال حساب کارگزاری به حساب بانکی

نماد من کو؟

مرحله سوم: باری این‌که بخواهید نماد مورد نظرمان پیدا کنیم و در مرحله بعد خرید و فروش انجام بدهییم باید از قسمت بالای ثفحه و در کادر جستجو نام نماد مورد نظر خودرا تایب کنیم و دکمه‌ی ذره‌بین بزنیم تا پیدا شود.

چطور سهام بخریم؟

مرحله چهارم: حالا که حساب کارگزاری خود را شارژ کرده اید و نماد مورد نظر خود را پیدا کزدیت بهتر است آستین بالا بزنید و توکل برخدا اون سهم مورد نظر خود را را بخرید.
برای وارد شدن سهم ها فرق نمی‌کند که، شما مدام سهم را انتخب کزده اید دو تا نماد برای سهم وجود دارد که یکی از نماد ها خرید و یکی دیگر از آن فروش است.ما می‌خواهیم سهم مورد نظر را بخریم باید روی نماد خرید کلیک کنیم و آن مقدار سهامی که می‌خواهیم بخریم را وارد می‌کنیم.

چطور سهام را بفروششیم؟

مرحله ششم: در این مرحله مانند مرحله قبلی انجام می‌دهیم با این تفاوت که  نماد فروش می‌نیم تا سهم مورد نظر خود را بفروشیم.

برداشت پول از حساب کارگزاری:

مرحله آخر: دز قسمت بالای صفحه یا تنظیمات صفحه کارگزاری شما گزینه ای است به نام تقاضای وجه آن را انتخاب می‌کنید.

کلام آخر:

حالا که خرید فروش سهام  به صورت آنلاین یاد گرفته ما برای شما پیشنهاد ویژه ای باری شما در نظر گرفته که اگر قصد دارید در بورس خبره شودید و از افراد باتجربه بهره بگیرید وارد صفحه اصلی وب سایت ما شوید تا آموزش صفر تا صد بورس را برای شما بهزبان ساده یاد بدهند.

یک نظر

  • Thiseadia گفت:

    Poirier D, et al ivermectin for goats Of those 11 patients, only three stopped everolimus later because of additional AEs before disease progression

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *