منوی دسته بندی

نقطه ورود به سهام قسمت اول

روش های ارزیابی نقطه ورود به سهام

برای نقطه ی ورود به سهام بهتر است از روشی استفاده کنید که نه خیلی ساده و نه خیلی پیچیده باشد. برای اطمینان از روش انتخابی خود می‌توانید از آن یک‌تست بگیرید. می‌توانید ابتدا فاکتورهای بنیادی را دنبال کنید و سپس با روش تکنیکال نقطه بهینه ورود را شناسایی کنید. در این روش برای تحلیل تکنیکال خود دلیلی بنیادی و داستانی منطقی خواهید داشت که نقطه ورود شما را توجیه می‌کند. مثلا زمانی که قیمت مس جهانی در حال بهبود است، زمان خوبی برای بررسی نمودار قیمتی فعلی است. بررسی صنعت و فروش شرکت‌ها و نیز طرح‌های توسعه آنها می‌تواند دلیل بنیادی مناسبی برای خرید شما ایجاد کند.

کاهش ریسک هنگام ورود به سهام

هنگام ورود به یک سهم، بهتر است برای کاهش ریسک، از روش خرید پله‌ای استفاده کنید. یعنی در چند بازه زمانی متفاوت، چند بار خرید کنید تا به حجم موردنظر خود برسید. روش‌های متفاوتی برای محاسبه حجم هر پله وجود دارد. این پله‌ها که هرکدام یک نقطه ورود محسوب می‌شوند با روش‌های تکنیکالی به دست می‌آیند. سطوح حمایتی فیبوناچی، پایان اطلاحات الیوتی، تقاطع moving averageها و …
بهتر است پله آخر فاصله زیادی با بقیه پله‌ها داشته باشد تا در صورتی که سهم تا آخرین پله کاهش قیمت پیدا کرد، میانگین قیمت خرید شما پایین بیاید و با برگشت کوتاهی، معامله شما وارد سود شود.

آموزش های رایگان ما را در آکادمی حامد کامرانی و آپارات دنبال کنید.


این آموزش رو برای دوستان بورسیت ارسال کن و اگر نظری داری توی کامنتها بفرست،  من به نظراتتون پاسخ میدم.
امیدوارم هر جایی که هستی موفق باشی، شب و روزتون خوش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *