منوی دسته بندی

نقطه ورود به سهام (قسمت پنجم)

بهترین نقطه ورود به سهام چیست؟ چگونه نقطه ورود به سهم را تشخیص دهیم؟ تعیین نقطه ورود برای خرید سهم چگونه است؟ بهترین زمان فروش سهام چه موقعی است؟ شناسایی نقطه بهینه ورود و خروج از سهام؟ استراتژی ورود و خروج به موقع از سهام بورس؟
برای یافتن جواب سوالات بورسی خود آموزش بورس ما را دنبال کنید.

ویدیو آموزش بهترین نقطه ورود به سهام

در این ویدیو ما یکی از کاربردهای تابلوخوانی به همراه بهترین نقطه ورود به سهام را برای شما توضیح دادیم. برای مشاهده ویدیوهای آموزش بورس به صفحه رسمی آپارات حامد کامرانی  مراجعه کنید.

انواع معامله گرهای بورس ایران

در بورس ایران خریداران یا فروشندگان به دو گروه عمده حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. حقیقی ها افراد عادی هستند که کد بورسی داشته و برای خود خرید یا فروش می کنند. اما حقوقی ها آنهایی هستند که برای شرکت ها که می توانند خصوصی یا دولتی باشند. اقدام به خرید یا فروش سهام می کنند.  حال سوالی که مطرح می شود این است که برای تعیین قدرت خریدار یا فروشنده، باید حقیقی ها را در نظر بگیریم یا فروشنده ها را. در حقیقت اگر بتوانیم هر دو را در نظر داشته باشیم، عالیست اما ما به عنوان یک سرمایه گذار حقیقی در بازار سرمایه معمولا به دنبال سود زودبازده و تنها کسب منفعت از بالا رفتن قیمت سهم روی تابلوی معاملات هستیم. اما حقوقی ها اینگونه نیستند. آنها به دلایل مختلف خرید و فروش می کنند.

خریداران حقوقی

حقوقی ها گاهی برای کرسی مدیریتی، گاهی از روی اجبار، گاهی برای بالا بردن قیمت سهم، گاهی برای پایین آوردن قیمت سهم و هزاران دلیل مختلف اقدام به خرید یا فروش می کنند. از طرفی ممکن است حقوقی ها به دنبال سود زودبازده نباشند و اهداف بلند مدت تری را در سر داشته باشند.

رفتار ما در بورس چگونه باشد؟

پس راحت تر است ما به عنوان یک سرمایه گذار حقیقی، رفتار حقیقی های بازار را بررسی کنیم و مبنای تحلیل خود را بررسی قدرت خریدار و فرشنده حقیقی قرار دهیم. چه خوب است اهداف حقوقی ها را بدانید و قدرت آنها را نیز در نظر بگیرید، اما همیشه فهمیدن اهداف آنها به آسانی امکان پذیر نیست.

آموزش بهترین نقطه ورود به سهام

تا اینجا آموزش بهترین نقطه ورود به سهام را باهم دنبال کردیم. امیدواریم که نهایت استفاده را برده باشید. برای آموزش بیشتر در مورد بهترین نقطه ورود به سهام میتوانید آموزش های نقطه ی ورود به سهام را در قسمت های قبل مشاهده کنید.
قسمت اول ، دوم، سوم، چهارم  آموزش نقطه ورود به سهام.

تابلوخوانی چیست ؟

تابلو خوانی یعنی بررسی هر نماد، میزان خرید و فروش، نوسان های قیمت، میزان عرضه و تقاضای سهامداران حقیقی و حقوقی و…که باعث شناخت شرایط کوتاه مدت و میان مدت سهم می گردد و این عوامل برای انجام معاملات آینده به منظور خرید و فروش سهام و داد و ستد بسیار بارزش هستند. به عبارتی سرمایه گذاران و صاحبان سهام با دانستن و بررسی میزان خرید و فروش، نوسان قیمت و عرضه و تقاضای یک سهام خاص معاملات خود را انجام میدهند و برای تصمیم گیری های مهم برای دارایی و سرمایه خود این اطلاعات بسیار میتواند مفید و کارآمد باشد.
برای مشاهده این اطلاعات و بررسی آن ها باید فرد سرمایه گذار از دانش تابلوخوانی بهره مند باشد تا بتواند سود خوبی کسب کند. با استفاده از تابلوخوانی و اطلاعاتی که تابلوخوانی در اختیار سرمایه گذاران و سهامداران میگذارد میتوان فرایند بازار را متوجه شد.  و از ضررهای احتمالی جلوگیری کرد.
جهت شرکت در دوره پیشرفته تابلوخوانی و نوسانگیری اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *