منوی دسته بندی

نوسان گیری در بورس چیست؟

آموزش نوسانگیری در بورس را چگونه تهیه کنم؟ عوامل تاثیرگذار بر نوسانگیری چیست؟ فیلم اموزش رایگان راهکار نوسان گیری روزانه بورس؟ اموزش رایگان بورس؟ نوسان گیری حرفه ای چگونه است؟ دانلود رایگان فیلم آموزش نوسان گیری در بورس؟

فیلم آموزش
نوسانگیری در بورس

ما در این ویدیو نوسانگیری بورس را در سایت ویدیوئی آموزش بورس ارائه دادیم. برای مشاهده ویدیوهای بیشتر ما صفحه رسمی آپارات حامد کامرانی را دنبال کنید.

دونکته مهم نوسانگیری

نوسان گیری در بورس چیست؟

همه ی فعالان بازار سرمایه می دانند که نوسان گیری در بورس ذاتا شیرین و لذت بخش است؛ فرض کنید در خانه پشت کامپیوترتان می نشینید و با زدن چند دکمه به راحتی سهمی را میخرید و بعد از گذشت چند هفته، چند روز و یا حتی چند ساعت با سود می فروشید و می روید سراغ پروژه بعدی؟!! بدون داشتن هیچ رئیسی و بدن سر و کله زدن با مردم؛ از خانه و با یک کامپیوتر و اینترنت تجارت خود را راه می اندازید.

نوسانگیری در بورس ایران چگونه است؟

خیلی هیجان زده نشوید! آیا واقعا نوسانگیری در بورس ایران و جهان این قدر ساده، لذت بخش و پر سود است ؟! مسلما خیر. حالا ما میخوایم شمارو با نوسان گیری در بورس به زبان ساده آشنا کنیم تا اگر تصمیم گرفتید که نوسان گیر ی را برای معامله گری انتخاب کنید با اطلاعات کافی و با درک درست وارد این تخصص شوید.

همه ی ما باهدف کسب سود، وارد بازار سرمایه می‌شویم و می دانیم که کسب سود مورد نظرمان از دو طریق می تواند محقق شود: اول سود سرمایه‌ای و دوم سود نقدی. سود سرمایه‌ای از تغییرات قیمت سهم ها و گران تر شدن آنها اتفاق می افتد و سود نقدی هم همان سودی خواهد بود که شرکت در مجمع سالانه خود میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که کدام بروکر را می‌توانیم به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال برای خود انتخاب کنیم؟ این سؤال جنبه‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. اصولاً عنوان ” بهترین صرافی ارز دیجیتال ” را با عنوان “صرافی های معتبر ارز دیجیتال” هم‌ارز می‌دانیم. پس بهتر بپرسیم که چه ویژگی‌هایی را می‌توانیم برای یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی در نظر بگیریم؟

کسب درآمد از بورس

در تمام بورس های جهان شرکت هایی که درآمدی مشخص و پایدار دارند، می‌توانند در طول یک سال مالی، سود خوبی شناسایی کنند که معمولا بخشی از این سود را تقسیم کنند؛ به این شرکت‌ها، اصطلاحاً شرکت‌های بنیاد محور یا DPS محور می گویند. اما برخی دیگر از شرکت‌ها که درآمد پایداری ندارند و سرمایه گذاران صرفاً می‌توانند از نوسانات قیمتی سود کسب کنند.

از آنجایی که نوسان گیران فعال در بورس به دنبال آن هستند که هر چه سریع تر به سود برسند به همین دلیل خیلی به ندرت یک سال سهمی را نگهداری می کنند تا از آن DPS دریافت کنند پس معمولا شرکت هایی که نوسان قیمتی بیشتری را دارند مورد علاقه ی نوسانگیران است.

ویژگی افراد نوسان گیر چیست؟

فعالان بازار سرمایه برای اینکه بتوانند به نوسان گیران موفقی تبدیل شوند نیازمند دانش، مهارت و ویژگی هایی خاص رفتاری هستند؛ منظور از دانش که همان تحلیل تکنیکال و داشتن اطلاعاتی در زمینه تحلیل بنیادی است. نوسان گیران باید به اصول و تکنیک های تحلیل تکنیکال مسلط باشد و بتواند به درستی از این ابزار جهت پیش بینی قیمت استفاده کند. سرمایه گذاران برای فعالیت به این شیوه باید خودشان را به خوبی بشناسید و با علم به توانایی های خودشان و دوری از توهم بصورت واقع بینانه خرید و فروش کنند تا در درجه اول قدرت تحلیل گری خود را بالا ببرید و در درجه دوم با گذر زمان و بیشتر شدن معاملاتی که انجام می دهید تجربه معامله گریشان بیشتر شود تا مهارت لازم برای تبدیل شدن به یک نوسانگیر حرفه ای را کسب کنند.

نظم در نوسانگیری

همچنین در کنار این موارد اگر فرد نوسانگیر منظم نباشد، و بطور روزانه و لحظه ای سبد و نمودار های قیمت راچک نکند خیلی زود در نوسان گیری شکست می خورد! در نوسان گیری داشتن نظم، قدرت تحمل ریسک، مدیریت رفتار و هیجانات، علم تحلیل گری و پایبندی به استراتژی معاملاتی بسیار مهم است و در موفقیت افراد بسیار اثر گذار خواهد بود

  • نوسان گیری در بازار بورس نوعی مهارت و تجربه شخصی لازم دارد و افراد مختلفی را درگیر این موضوع کرده است.
  • نوسان گیری را می‌توان در انواع مختلفی در بازار و در گروههای چندگانه از افراد مشاهده کرد.
  • گروه اول در بلندمدت و طی چند ماه با تمرکز بر اطلاعات مالی و با تحلیل بنیادی سهام نوسان گیری می‌کنند.
  • گروه دوم با استفاده از تحلیل تکنیکال و در چند هفته اقدام به نوسان گیری می‌نمایند.
  • گروه سوم نیز طی چند روز و با استفاده از جو حاکم بر بازار نوسان گیری روزانه می‌کنند.
  • گروهی نیز بخاطر اینکه زودتر از اهالی بازار دسترسی به رانت و اطلاعات شرکت‌ها دارند نوسان گیری می‌کنند.
  • دسته دیگری از فعالان بازار نیز با دارا بودن منابع مالی بسیار بالا، اقدام به نوسان گیری در لحظه یا آربیتراژ می‌نمایند.
  • با توجه به تجربه بلندمدتی بزرگان بازار بورس در جهان، نوسان گیری روش خوبی برای کسب سود در بورس نیست.
  • اما با توجه به ایجاد شرایط روانی هیجانی و احساسی در بیشتر مردم، نوسان گیری طرفدارانی نیز دارد.
  • باید توجه داشته باشیم که توصیه اکید بزرگان بازار بورس در همه دنیا، سرمایه گذاری بلندمدتی در این بازارها است.

آکادمی حامدکامرانی به هیچ عنوان توصیه نمی کند که بدون آموزش های تخصصی نوسانگیری شروع به نوسانگیری کنید

با فرض اینکه شما آموزش های لازم را دیده باشید ویدیو بالا برای شما عزیزان مفید خواهد بود

دونکته مهم حد ضرر زمانی و حد ضرر قیمتی در ویدیو بالا توضیح داده شده است که حتما آن را ببینید.

اگر سوالی در این زمینه دارید در قسمت نظرات مطرح کنید تا پاسخگو باشیم. حامد کامرانی شخصا به سوالات شما پاسخ میدهد. شما همچنین میتوانید پکیج های اموزش بورس رایگان ما را از صفحه اصلی وب سایت دنبال کنید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *