منوی دسته بندی

تحلیل آموزشی دوج کوین

دانلود ویدیو آموزش گام به گام دوج کوین ؟ آشنایی با ارز دیجیتال داج کوین در بازار بورس ایران؟ dogecoin چیست؟ سایت اموزش بورس دوج کوین ؟

فیلم
تحلیل آموزشی دوج کوین
Dogecoin

ما قصد داریم ویویوهای آموزش بورس را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم.
برای دنبال کردن ما از آپارات اینجا را کلیک کنید.

 نقطه شکست یکی از مهمترین مسایل تحلیل تکنیکال است که هر سبکی از تحلیل تکنیکال نکات و قوانین خاص خودش را دارد .

در این ویدیو ما یک سری نکات پرایس اکشنی و تکنیکال کلاسیک را توضیح دادیم .

شکست سطوح حمایت و مقاومت دوج کوین

خیر. شکست سطوح حمایتی و مقاومتی پاسخ سوال فوق می باشد. ارزشمندی یک سهم در طول زمان ثابت نیست. چنانچه با گذشت زمان تغییرات بنیادی یا متغیرهای جانبی موثر بر بازار تغییر کند در نتیجه ارزشمندی سهام نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

شکست سطوح

زمانی که قیمت یک سهم در حال کاهش می باشد و به محدوده سطح حمایتی قبلی رسیده است اگر شرایط زیر صورت گیرد امکان شکست سطح حمایتی قبلی وجود دارد(بورس ایران):

1- تغییر بنیان سهم. یعنی تغییراتی در عملکرد شرکت که بر ارزش سهم تاثیرگذار باشد. بعنوان مثال اگر شرکت صادرات داشته است کاهش صادرات شرکت که منجر به کاهش سوددهی سهم می شود.

2- تغییر شرایط امنیتی کشور مانند ناآرامی ها، جنگ و …

3- تغییر قوانین اقتصادی کشور مانند وضع مالیات و عوارض بر محصولات شرکت

4- سایر عوامل منفی موثر بر بازار

تشخص قدرت کندل ها

من برای تشخیص میزان قدرت کندل ها سه معیار دارم :

معیار اول طول بدنه کندل است. هرچه طول بدنه کندل بلند تر باشد، قدرت کندل نیز بیشتر است.

معیار دوم میزان معاملات انجام شده در زمان شکست خطوط حمایت و مقاومت است.(آموزش بورس ایران)

نکته دیگری که وجود دارد این است که گاهی ناحیه حمایت و یا مقاومت با گپ شکسته می شود. این نوع شکست، شکست واضح خطوط حمایت و مقاومت هست.

شرایط شکست خطوط روند در تحلیل تکنیکال دوج کوین

۱- قیمت باید به سطح مورد نظر حمله ور شود. وقتی که روی یک خط روند، قیمت به سطح خط روند نزدیک می‌شود، ما با توجه به نوع خط روند انتظار حمایت یا مقاومت داریم، امادر معاملات می‌بینیم که در طرف تقاضا یا طرف عرضه قدرت زیادی وجود دراد. در واقع خریداران یا فروشندگان برای خرید یا فروش سهم حمله می‌کنند و این رفتار از نوع سفارش‌گذاری در سیستم و مشاهده معاملات کاملا مشهود است.

 

۲- بهتر است موج شکست از موج ماقبل خود تندتر باشد. این بدان معنی است که بهتر است شیب برخوردی که قبلا قیمت با خط روند داشته کمتر از شیب برخوردی باشد که الان با خط روند داشته است. یعنی برخورد که در حال حاضر با خط روند دارد، دارای شیب بسیار تندتری نسبت به برخوردهای قبلی باشد.

 

۳- شکست یک سطح باید با حجم معاملات بالا صورت بگیرد. معمولا در تمام شکست ها می‌بینیم که حجم معاملات بسیار بالا می‌رود و دلیل آن اینست که یا باید در آن سطح حمایت شوند و یا مقاومت صورت بگیرد و البته مقاومت باید شکسته شود. به همین دلیل شاهد حجم معاملات بالا هستیم.

 

۴- بهتر است فاصله دو ماژور متوالی آخر از هم کم باشد. یعنی از آخرین برخورد قیمت سهم با خط روند ، زمان زیادی نگذشته باشد و پس از یک فاصله زمانی کوتاه مجدد شامل برخورد قیمتی با خط روند باشیم.

 

۵- سطوح حمایتی یا مقاومتی باید با یک کندل قدرتمند شکسته شود. کندل قدرتمند برای شکست خط روندهای نزولی یک کندلی صعودی با بدنه بسیار بلند و سایه کوتاه، و برای شکست در خط روندهای صعودی ، یک کندل نزولی بلند با بدنه بسیار بلند و بدون سایه یا سایه کوچک است.

 

۶- معمولا بعد از شکست هر سطح قیمت، یک بار دیگر آن سطح را مورد آزمایش قرار می‌گیرد که به آن پولبک گفته می‌شود.

شما میتوانید آکادمی اموزش بورس حامد کامرانی را از صفحه اصلی سایت دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *