منوی دسته بندی

بهترین تایم معاملات فارکس چه زمانی است؟

بهرین زمان برای ترید در باینری اپشن چه موقع است؟ بهترین زمان بازار فارکس و معاملات را چگونه تشخیص دهیم؟ جدول زمانی بازار فارکس؟ فارکس چیست؟ دوره های زمانی در معاملات فارکس چیست؟ ساعت کار فارکس چه موقع است؟
در این ویدیو در مورد بهترین زمان فارکس و معاملات آن صحبت کردیم. برای مشاهده ویدیوهای اموزش بورس ما صفحه رسمی آپارات حامد کارمانی را دنبال کنید.

بهترین زمان فارکس و معاملات

بنظر شما آیا ترید کردن زمان خاصی را دارد؟ چند سال پیش یکی از افرادی که به تازگی در بازارهای مالی و معاملاتی شروع به فعالیت کرده بود بیان می کرد که ترید برای او عادت شده است. عادتی که باید هر زمان موبایل خود را چک کند، بازار جفت ارزها را ببینید و جالبتر از همه که در هر زمان باید ترید کند!
او می گفت در مهمانی ها که کمی زمان آزاد پیدا می کرد سریعا موبایل خود را در آورده و سریعا جفت ارزی را در فارکس مشاهده و همان زمان اقدام به ترید می کرد. اما آیا این شیوه کاری درستی است؟ آیا هر زمان باید در فارکس ترید کنیم و معامله گری کنیم؟

روزهای کاری فارکس در ایران

بازار فارکس بر خلاف بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته و 7 روز هفته نیست. بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته بوده و شما کل 7 روز هفته را می توانید ترید کنید. در فارکس همانند بازار ایران در روزهای پایان هفته بازارهای مالی هم تعطیل هستند.

ساعت های کاری بهترین زمان فارکس

ساعت کار بهترین زمان فارکس به وقت ایران 24 ساعته بوده اما برای بعضی از سهام ها یا جفت ارزها با توجه به بروکر شما متفاوت است. برای مثال در بازار طلا که آن را با نماد XAU/USD می شناسند و همچنین بازار نقره که آن را با نماد XAGUSD می شناسند در بعضی از بروکرها در 24 ساعت شبانه روز 1 ساعت تعطیلی می باشد. اگر بعنوان مثال شما از بروکر فیبوگروپ استفاده کنید بازار طلا از در شش ماهه اول سال از 30 دقیقه بامداد تا 1:30 بامداد تعطیل است و برای شش ماهه دوم از ساعت 1:30 بامداد تا 2:30 بامداد تعطیل می باشد.

مهمترین بورس ها و بازار ها در جهان عبارتند از:

  • بورس سیدنی در استرالیا
  • بورس توکیو در ژاپن
  • بورس هنگ کنگ
  • بورس فرانکفورت در آلمان
  • بورس لندن در انگلیس
  • بورس نیویورک در آمریکا

ساعت شروع کار فارکس با بازار بورس سیدنی استرالیا شروع می شود و با بورس نیویورک آمریکا به پایان می رسد. در واقع ساعت کاری بازار های فارکس به این صورت است که با اتمام ساعت کاری یک بازار به بازار بعد می رود تا بتواند در طول ۲۴ ساعت فعالیت کند. هر بازاری که تمام می شود بازار دیگری شروع می شود و بعضی بازار ها هم با هم همپوشانی (overlap) دارند که مهمترین این همپوشانی ها در ساعت کاری بازار لندن و نیویورک است که حدود ۷۰ درصد تبادلات در این زمان است.

ساعت کار
بازار طلا
فارکس

بر اساس موارد گفته شده ساعت کاری بورس و بازار فارکس و همچنین ساعت باز و بسته شدن بازار فارکس به وقت تهران و ایران مشخص شده است. در این بین ساعت کار بازار طلا در فارکس کمی متفاوت است. ساعت باز و بسته شدن بازار طلا جهانی یا انس طلا در بروکر های مختلف کمی متفاوت است و معمولا ۱ ساعت دیرتر شروع می شود و ۱ ساعت زودتر بسته می شود. این مورد بر اساس بروکر های مختلف و زمان رسمی بروکر به ساعت ایران می تواند متفاوت باشد که با مراجع به سایت بروکر دقیقا مشخص می شود.

بهترین
ساعت معاملاتی
فارکس

همانطور در بخش ساعت کار فارکس بیان شد بیشترین حجم معاملات در بازار فارکس در همپوشانی دو بازار اصلی لندن و نیویورک است. این همپوشانی به وقت ایران بین ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ می باشد که حدود ۷۰ درصد کل معاملات هر روز در این ساعات انجام می شود. بسیاری از معامله گران حرفه ای در جهان در این ساعت وارد معامله می شوند که بازار دارای حجم بسیار زیادی است.
جهت دیدن ویدیو های قبلی فارکس اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *