منوی دسته بندی

ابزار جذاب بازار فارکس پندینگ اوردر

نحوه ی اردرگذاری در فارکس چگونه است؟ معنی پندینگ چیست؟ پندینگ اردر در بایننس یعنی چه؟ آموزش اردر گذاری در بورس؟ دستورات پندینگ چیست؟ دستورات بای استاپ لیمیت چیست؟ اموزش پندینگ اوردر ؟ دستور شرطی pending order در بازار فارکس چیست؟ آشنایی با pending order و نحوه استفاده از آن ؟

ویدیو ابزار جذاب فارکس
پندینگ اوردر
Pending Order

ما در این ویدیو یکی از جذابترین ابزارهای فارکس را در سایت ویدیوئی آموزش بورس ارائه دادیم. برای مشاهده ویدیوهای بیشتر ما صفحه رسمی آپارات حامد کامرانی را دنبال کنید.

تریدینگ در بازارهای مالی را می توان تا حدودی به بازارهای فیزیکی مشابه دانست و از روش ها و اصطلاحاتی که در بازارهای واقعی استفاده می شود، می توان در فارکس نیز استفاده کرد.

پندینگ اردر چیست؟

پندینگ اردر (پندینگ اوردر ) که در زبان فارسی از آن تحت عناوین (سفارش شرطی) یا (سفارش در انتظار) نیز یاد می شود، یکی از انواع بسیار کاربردی سفارش گذاری در فارکس است که معامله گران اغلب جهت اطمینان خاطر بیشتر یا به خاطر ملاحظاتی که استراتژی معاملاتیشان به آن ها اجبار می کند، از آن بهره می جویند.

در حالت عادی وقتی شما زوج ارزی مثل یورودلار را خریداری می کنید، در حقیقت مثل این می ماند که به مغازه ای رفته اید و پس از پرسیدن قیمت یک محصول، به دلیل مناسب بودن قیمت، بلافاصله آن را با قیمت اعلامی فروشنده می خرید. به این نوع معامله Instant order یا سفارش آنی می گویند که همگی با آن آشنا هستید.

معامله ی pending order چیست؟

اما فرض کنید وقتی وارد مغازه می شوید، فروشنده قیمت محصول را بالاتر از مقدار مد نظر شما اعلام کند، در این صورت یکی از گزینه های پیش روی شما این است که با سپردن شماره خود، از وی تقاضا کنید در صورت پایین آمدن قیمت با شما تماس بگیرد. وقتی قیمت پایین آمد شما با تماس فروشنده مطلع می شود و خرید خود را انجام می دهید. به این نوع از معامله Pending Order یا معامله شرطی می گویند. البته این یکی از انواع پندینگ اردرها بود، در ادامه با تمامی پندینگ اردها آشنا می شوید.

آشنایی با انواع پندینگ اردر

پندینگ اردرها ( پندینگ اوردر ) در پلتفرم معاملاتی متاتریدر به 4 نوع زیر دسته بندی می شوند:

بای لیمیت
(Buy Limit)

بای لیمیت (Buy Limit): بای لیمیت برای مواقعی به کار می رود که قیمت فعلی از قیمت مد نظر شما برای خرید بالاتر است. در این مواقع شما با قراردادن یک سفارش بای لیمیت، به متاتریدر خود دستور می دهید وقتی قیمت پایین رفت و به سطح مد نظر شما رسید، برای شما به اندازه لاتی که تنظیم کرده اید و با حد ضرر و حد سود مشخص، خرید کند.

بای استاپ
(Buy Stop)

بای استاپ (Buy Stop): بای استاپ هنگامی استفاده می شود که قیمت مد نظر شما برای خریدن یک دارایی، بالاتر از قیمت فعلی است. در این حالت با قراردادن سفارش بای استاپ، به متاتریدر می گویید که وقتی قیمت افزایش پیدا کرد و به سطح مد نظر من رسید، برایم بخر!

سل لیمیت
(Sell Limit)

سل لیمیت (Sell Limit): سل لیمیت دقیقا برعکس بای لیمیت است. یعنی وقتی قیمتی که شما می خواهید در آن بفروشید بالاتر از قیمت فعلی است، سفارش سل لیمیت می گذارید تا وقتی قیمت افزایش پیدا کرد و به سطح مورد علاقه شما رسید، به صورت خودکار برایتان عملیات فروش انجام می گیرد.

سل استاپ
(Sell Stop)

سل استاپ (Sell Stop): سل استاپ هم دقیقا برعکس بای استاپ است. شما با گذاشتن سفارش سل استاپ به متاتریدر اجازه می دهید تا وقتی قیمت تا حد مورد نظر شما کاهش پیدا کرد، بفروشد.

بهترین تایم معاملات فارکس چه زمانی است؟

بازار بورس فارکس چیست ؟

چگونه رکود بازار بورس را کنترل کنیم؟

شما در این پست با پندینگ اوردر آشنا شدید. اگر تمایل دارید بورس و ترفندهای آن را از صفر تا صد به صورت رایگان یاد بگیرید به صفحه اصلی اموزش بورس ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *