منوی دسته بندی

سجام در بورس چیست؟

      محل زندگی و اطلاعات ذخیره شده در تهیه کد سجام چه کاربردی دارد؟ سجام در بورس چیست؟ چگونه کد سجام دریافت کنیم؟ و کد معاملاتی سجام کجا دریافت کنیم؟ شاید این سوالات در ذهن افرادی که تازه می‌خواهند وارد بورس شوند قبل از این که کد بورسی دریافت کنند باید اول در سامانه سجام ثبت نام یا احراز هویت انجام بدهند. پس در ادامه با ما همراه شوید که قراره نحوه ثبت نام در سجام را به زبان ساده توضیح بدهم.

سجام در بورس چیست؟

عبارت سجام مخفف سامانه جامع ثبت اطلاعات استفاده شده است. این سامانه توسط شرکت سپرده بارگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه زیر نظر بورس برای ایجاد یکپارچگی اطلاعات ایجاد شده است. تمام کسانی که از سال
97 کد بورسی یا کد سهامداری گرفته اند باید به سامانه سجام مراجعه کنند و کد سجای آنها ساخته شود. برای کد سجام چند روش وجود دارد که در آینده بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد.
مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا اعتبارسنجی، راه حل کد سجام هستند که در آینده هر روش را بررسی کنید انجام می شود. در حال حاضر
ورود به بازار سرمایه و معامله کردن سهام در بورس، بدون داشتن کد سجام امکان پذیر نیست. صندلی خرید و فروش صندوق نیز از این قاعده مستثنی نیست و بزودی معلم صندلی نیاز به
داشتن کد سجام خواهد داشت.

سجام چیست؟

عبارت سجام مخفف سامانه جامع ثبت اطلاعات استفاده شده است. این سامانه توسط شرکت سپرده بارگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه زیر نظر بورس برای ایجاد یکپارچگی اطلاعات ایجاد شده است. تمام کسانی که از سال 97 کد بورسی یا کد سهامداری گرفته اند باید به سامانه سجام مراجعه کنند و کد سجای آنها ساخته شود. برای کد سجام چند روش وجود دارد که در آینده بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد.
مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا اعتبارسنجی، راه حل کد سجام هستند که در آینده هر روش را بررسی کنید انجام می شود. در حال حاضر
ورود به بازار سرمایه و معامله کردن سهام در بورس، بدون داشتن کد سجام امکان پذیر نیست. صندلی خرید و فروش صندوق نیز از این قاعده مستثنی نیست و بزودی معلم صندلی نیاز به
داشتن کد سجام خواهد داشت.

روش ثبت نام در سامانه سجام

ما به شما مخاطبین عزیز عرض می‌کنیم که، دو روش ثبت نام در سامانه سجام وجود دارد:
0) از طریق خود سایت سجام
1)  از طریق برنامه سیگنال
روش ثبت نام سجام در سایت سجام
 
1)  برای ورود به سامانه سجام به آدرس https://www.sejam.ir اقدام فرمایید.
2)  گزینه سبز رنگ ثبت نام در سجام را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه خود و کد امنیتی، کلید کد را بزنید تا کد 4 رقمی به شماره تلفن همراه شما پیامک شود. بعد از وارد کردن این کد و تبدیل شدن آن، به مرحله بعد از خرید.
3)  در این مرحله گزینه مشتری واقعی را انتخاب کنید و پس از وارد کردن تابعیت و کد ملی به مرحله بعد بروید.
4)  در این مرحله گزینه مشتری واقعی را انتخاب کنید و پس از وارد کردن تابعیت و کد ملی به مرحله بعد بروید و به صورت آنلاین پرداخت نمایید.
5)  بعد از این که مبلغ را به صورت آنلاین پرداخت کردید و تایید شد و اطلاعاتی که شامل اصلاعات شخصی، ارتباط و مالی خود را تکمیل کنید.
6)  در مرحله آخر یک پیامی بر روی گوشی شما می آید که کد رهگیری شما هست که دفترهای پیشخوان با استفاده از آنها در سایت سجام نگهدارید.

روش ثبت نام سجام در بورس از طریق برنامه سیگنال 

 
1)  در اولین مرحله شماره تلفن همراه فعالی است که به شما اجازه می دهد (ترجیحاً متعلق به متقاضی باشد) با کد ملی متقاضی را وارد کنید. پس از انتخاب گزینه “درخواست کد تایید” یک پیام حاوی کد 5 رقمی به شماره وارد شده ارسال می شود.
2)  در مرحله بعد پس از وارد کردن کد تایید، گزینه ارسال را انتخاب کنید.
3)  در این مرحله شما باید 10 هزار تومانی ثبت نام کنید در سامانه سجام را از طریق کارت بانکی به شبکه شتاب پرداخت کنید. در صورت تمایل به ادامه گزینه پرداخت را انتخاب کنید.
4)  پس از پرداخت و مشاهده گزینه “انتقال به سایت پذیرنده” این گزینه را انتخاب کنید و به هیچ عنوان از گزینه برگشت مرورگر استفاده نکنید.
5)  در مرحله بعد گزینه بازگشت به اپلیکیشن سیگنال را انتخاب کنید.
6)  در این مرحله وارد فرآیند ثبت اطلاعات متقاضی شوید. توجه داشته باشید که اطلاعات هویتی وارد شده کاملاً منطقی است که در سامانه ثبت احوال ثبت شده است. در ادامه به مرحله ثبت اطلاعات محل سكونت وارد شود. وارد کردن اطلاعات محل سکونت به صورت کامل همراه با کد پستی و شماره تلفن ثابت الزامی است. در قسمت پایین همین فرم تحت عنوان اطلاعات تکمیلی قرار داده شده است که در صورت تمایل و در اختیار داشتن این اطلاعات اگر آن را وارد نکنید، ایجاد نمی کند.
7) در اطلاعات بعدی شغلی ثبت شده است. انتخاب شغل مورد نظر از لیست کشویی اول و پر کردن اطلاعات آدرس و تلفن تماس الزامی است. در صورتی که فرد خانه دار یا محصل بوده از آدرس و کد پستی محل سکونت در این بخش استفاده کند. در این فرم نیز بخش اطلاعات تکمیلی در نظر گرفته شده و در صورت تمایل به فرم این ماده را تکمیل کنید.
8)  در مرحله بعد شما باید با بورس و پیش بینی خود را از سطح یک سال آینده را وارد کنید. پر کردن فیلدهای ارزش روز دارایی و میزان سودآوری مالی است.
9) در مرحله بعد در صورتی که در گذشته در بورس یا سایر بازارهای مالی برای شما کد سهامداری صادر می شود باید کد و نوع بازار ثبت شود. پر کردن اطلاعات این بخش اختیاری است.
10) در صورت وجود کد بورسی و تمایل شما برای ثبت آن در کد افزودنی کد دیگر، کلیک کنید تا تصویر مشابه تصویر زیر برای شما نمایش داده شود. در این فرم نام بازار و بخش های حرفی و شماره کد سهامداری قدیمی خود را وارد کرده و گزینه “کد اضافی” را انتخاب کنید.
11)پس از ثبت کد سهامداری قدیمی این کد به صورت زیر نمایش داده خواهد شد.
12) در مرحله بعد باید اطلاعات حساب بانکی مربوط به متقاضی را وارد کنید. در این مرحله اجازه می دهد بیش از یک حساب وجود داشته باشد اما حداقل یک حساب الزامی ثبت شده است. توجه داشته باشید که حساب بانکی ثبت شده باید فقط به نام متقاضی و غیرمشترک باشد. این موضوع برای همه، حتی در زیر 18 سال صدق می شود.
13) با انتخاب گزینه “افزودن حساب بانکی” صفحه زیر نمایش داده می شود. در این مرحله شما باید شماره حساب، شماره شبا، نام بانک و اطلاعات شعبه صادر کننده حساب را وارد کنید. درصورت عدم دسترسی به کد شعبه فعال از طریق سایت بانک بر اساس آدرس، به این کد دست پیدا کنید.
14) پس از افزودن حساب، نام بانک در کادر شماره 1 و شماره حساب در کادر شماره 2 نمایش داده می شود. پس از ثبت اطلاعات مورد نظر شما و انتخاب گزینه “مرحله بعد” ، ورود اطلاعات شما با پایان یافتن و پس از نمایش اطلاعات کامل وارد شده برای شما نمایش داده می شود. در صورتی که اطلاعات خود را تأیید می کنید گزینه نهایی را انتخاب کنید.
15) با انتخاب گزینه مجاز نهایی عملیات ارسال اطلاعات شما انجام می شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این فرآیند با پیام زیر ثبت می شود.

16) پس از بررسی و صحت سنجی اطلاعاتی که توسط شما وارد شده است، در صورت دسترسی کامل به اطلاعات یک کد پیگیری 10 رقمی برای شما ارسال می شود. این کد برای شروع فرآیند احراز هویت الزامی است.

 

فواید استفاده از سامانه سجام در بورس :

استفاده از سامانه سجام در بورس فواید مختلفی دارد که در ادامه این مطلب، فواید آن برای شما در سطر پایین به آن اشاره می‌کنیم.
0)  ویرایش سریع اطلاعات
1)  ثبت نام صندوق های سرمایه گذاری و کارگزاری ها
2)  استفاده از خدمات بازار سرمایه
3)  دریافت سود سهام
کد معاملاتی سجام را کجا وارد کنیم؟
بعد از آن که کد آنلاین دریافت کردیم از طریق سامانه آگاه اکسپرس ، لازم است مشتری را از طریق سامانه در صورت . . . ؟؟؟؟
برای انجام معاملامات شما می توانید از نسخه تحت وب این سامانه هم استفاده کنید از نسخه اندروید استفاده می‌شود. راهنمای هر یک از موارد مذکور در بلاگ باشگاه و همین طور صفحه نخست سامانه معلوم است.

آنچه که در مورد بورس باید بداینم :

           ]چگونه وارد بورس شویم؟                 عرضه اولیه چیست                        عرضه اولیه بدون نقدونگی
               بعد از دریافت کد بوسرس چه کنیم؟      نحوه خرید عرض اولیه در کار          اوراق بهادار چیست؟ گزاری آگاه ، مفید ، فارابیروش ثبت نام در سامانه سجام

ما به شما مخاطبین عزیز عرض می‌کنیم که، دو روش ثبت نام در سامانه سجام وجود دارد:

0) از طریق خود سایت سجام

1)  از طریق برنامه سیگنال

[/vc_column_text][vc_column_text]آموزش های رایگان ما را دنبال کنید.[/vc_column_text]

روش ثبت نام سجام در سایت سج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *