منوی دسته بندی

اوراق اختیار فروش تبعی

اوراق اختیار فروش تبعی

اوراق اختیار فروش تبعی این مورد از نسخه های ساده ای از اوراق است. نقش بیمه و کاهش ریسک در سرمایه گذاری و بازار بورس را بازی می‌کند. موارد این مورد یک نوع اوراق مشقه است. در بازارهای مالی در دارد و ستد هستند. هدف از انتشار و معامله این اوراق، کنترل و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری است.

تبعی یک اختیار فروش قراردادی است.

براساس آن، خریدار قرارداد حق دارد، مقدار معینی از دارایی درج شده را در قرارداد با قیمت معین و در زمانی مشخص به فروش برساند. در این صورت فرد اختیار دار توانایی دارایی که در قرارداد ذکر شده است را با قیمت مشخص شده در زمان مشخص به فروش برساند. در صورتی که دارنده اختیار فروش بخواهد از حق خود استفاده کند، فروشنده اختیار فروش ملزم به ایفای تعهدات خود خواهد بود.

امنیت دارایی با بیمه

این اوراق به عنوان یک ابزار مالی به سهامداران این امکان را می‌دهد که سهام های خود را در برابر کاهش قیمت ها بیمه کند. این امر مانع از ایجاد ضرر و زیان های سنگین می‌شود.  این اوراق معمولاً با استفاده از فرمول “حرف ‘ه’ + بخشی از نماد سهم پایه + تاریخ سررسید” ساخته می‌شوند.

برای استفاده از اوراق اختیار فروش تبعی، مهم است که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. در صورتی که سهم اصلی (پایه) اوراق تبعی را ندارید، این اوراق را خریداری نکنید.
  2. بیشتر از تعداد سهم پایه، اوراق تبعی آن سهم را نخرید.
  3. دقت کنید که این اوراق قابل فروش نیستند و تنه
معمولا در روزهای منفی بازار و اصلاحات بازار این اوراق مطرح میشوند و زیاد به گوش میرسد. این اوراق نقش بیمه کردن را دارند. یعنی شما در یک قیمت خاصی که ناشر اعلام می کند اقدام به خرید این اوراق میکنید و سهام ان شرکت را بیمه می کنید که اگر در سررسید مشخص شده ان سهم افت قیمت داشته باشد شرکت ناشر این سهام را به قیمت بیمه شده از شما خریداری می کند.
برای شنیدن نکات ریز این اوراق حتما فیلم بالا را مشاهده کنید و به دوستان بورسی تان معرفی نمایید.

آموزش های رایگان ما را دنبال کنید

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *