منوی دسته بندی

عرضه اولیه چیست؟

منظور از عرضه اولیه در بورس چیست؟

منظور از عرضه اولیه چیست؟ ، چگونه عرضه اولیه بخریم؟ ، چگونه عرضه اولیه سود کنیم؟ و عرضه اولیه کی بفروشیم؟ شاید شما این سوال ها در ذهن خود خطور کرده باشد. ما سعی داریم به زبان ساده ، در مورد عرضه اولیه به تمام سوال هایی شما پاسخ بدیم پس با ما در همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

لیست عناوین مطالب عرض اولیه :

عرضه اولیه چیست؟

به زبان ساده عرضه اولیه که مربوط به سهام شرکت ها برای افراد تازه کار که وارد بورس شدند خیلی عالی است. چون  سهام هایی که در این عرضه اولیه درفروش میرسند در بیشترین مواقع به سود عالی می‌رسند بخواطر همین این‌قدرطرفدارهای زیادی دارد.

چگونه عرضه اولیه سود کنیم؟


بر اساس یک باور قدیمی در میان فعال بازار ، خرید اگر سودآور باشد. تجربه را نیز در این باور مُهر اعمال کنید. چون بیش از ۹۰٪ آن‌ها را مجبور به حداقل هزینه بین ۲۰-۳۰٪ کرده و سود آنها را برای خریداران به ارمغان آورده است. حتی در برخی موارد این سود بیش از 1000٪ نیز رسیده است.
این موضوع باعث شده است که تقویم برای همهمه ای که برای اولین بار بارگیری کند افزایش پیدا کند. این افزایش تقاضا در کنار محدودیت خرید خرید که در زمان لازم بودن وجود داشته باشد ، باعث می شود که تقاضا برای سهم نسبت به تعداد سهامی که در بازار اعمال می شود ، بیشتر باشد.
در نتیجه ، اگر سهام ارائه شده در زمان اولین بار بخرید به دلیل مواردی که گفته شد ، به احتمال زیاد چند روزی دیده می‌شود که صفحات خرید در سهمتان وجود دارد.
همان طور که گفته شد این اتفاق در بیشتر مواقع رخ داده است و همیشگی نیست. پس نمی توان از قبل با اطمینان گفت که قیمت آن سهم حتما در روزهای آینده رشد می کند.

چگونه عرضه اولیه بخریم؟

روش های گوناگونی برای خرید موجودیت وجودی شماست. اما در این مقاله فقط به روش‌هایی که در بورس تهران مورد استفاده قرار گرفته، استفاده می‌شود.
لازم است بدانید که در مورد عرضه های اولیه در بورس انجام می‌شود. و به روش حراج با اولویت زمان صورت استفاده گرفتند. به این ترتیب که سهم ها در طی فرآیند هایی که سرمایه گذاران واقعی را در آن نقشی نداشتند ، شروع به کشف قیمت کرد ؛ یعنی قیمتی که سرمایه گذران او را برای اولین بار استراحت کرده و سهام آن را خرید ، مشخص می کند.
سپس با توجه به تعداد سهام شرکت و تعداد سهامی که قرار است شود ، سهمیه هر فرد برای خرید سهام باید مشخص شود و سفارش شما را تعیین کند.
به عنوان مثال بورس اعلام کرد که شرکت سهام شرکت  در ساعت 12:30 شروع به کار می‌کند و هرگونه سرمایه گذاری باعث می‌شود که 10000 سهم را در قیمت 1000 تومان سفارش داده شود.
پس در این روش ، قیمت خرید ، خرید و خرید حداکثر حجم خرید قبل از اینکه کاملا مشخص شود و شما باید در صورت مشخص بودن سفارش خود را در سیستم ثبت نام کنید. اگر تعداد سهم آنها از تعداد سهم های موجود بیشتر شود ، اولویت با این است که شما را زودتر ثبت کرده اند.
اما مدتی است که روش خرید لازم است به روش بوک بیلدینگ تغییر پیدا کرده است.

روش بوک بلدینگ چیست؟

 
جدیدا در بورس تهران از روشی متفاوتیدر بورس به نام بوک بیلدینگ برای خرید در صورت نیاز دوباره رونمایی شد است. مهمترین مزیت این روش ، امکان ثبت سفارش در قیمت متفاوت است.
در روش بوک بیلدینگ ، هر سفارشی با توجه به حداکثر حجم مشخص شده و در قیمتی که خرید آن را باید در سامانه انجام دهید ، اگر ثبت شود ، خواهد شد. به این ترتیب ، در سهام اختصاصی ، بیعدالتی ایجاد نمی شود.
در روش بوک بیلدینگ هر خریدار با توجه به تجزیه و تحلیل و بررسی خود ، درخواست خرید سهام را در مشخص کنید که قبل از اینکه توسط ناظر بازار اعلام شود ، در سیستم معاملات ثبت نام کنید.
یکی از معایبی که روش بوک بیلدینگ ، قیمت و محدودیت مثبت و منفی 10 درصد است. با وجود آن که نهاد متعهد ، یک قیمت را به عنوان کف کف قیمت سهم مشخص می کند. اما سرمایه گذاران متقاضی خرید سفارش خرید خود را در بازپرداخت بین این قیمت کف و 10٪ افزایش از آن قرار می دهند.
مشکل این است که احتمال دارد چنین کاری باعث شود که افراد در سقف قیمتی ثبت سفارش و خرید سهام انجام دهند که باعث ایجاد صفحات خرید در صورت تمایل شود.
شما می‌توانید به راحتی از روش بوک بلدینگ حراج ، خرید تجربه کرد. هم چنین دیگر اولویت با سفارش زودتر نیست و شما خیلی سریع سفارش نمی دهید ثبت کنید. فقط بر اساس تحلیل خود آن قیمتی را که در باز مشخص شده انتخاب کرده و در آن قیمت ، سفارش خود را ثبت کنید.

در ادامه…

حداقل 48 ساعت قبل از انجام اولین اقدام ، اطلاع رسانی آن در سایت سازمان بورس یا فرابورس منتشر شد است. در آن اطلاعیه حداکثر تعداد سهام قابل سفارش سفارش ، تاریخ انجام اولین بار و دامنه قیمت مجاز محدود می‌شود..
در روز مشخص شد برای شما ، اطلاعیه شروع دوره اگر لازم شود در سایت سازمان بورس و توسط ناظر بازار اعلام کرد.
پس از آن ، شما به مدت 2 ساعت فرصت دارید درخواست خود را ثبت کنید. پس از پایان دوره سفارش سرمایه گذاران ، سازمان بورس متناسب با تعداد متقاضیان و سقوط تعداد سهام قابل قبول ، شروع به اختصاص سهام به تمام متقاضیان موجود است.
تعداد سهام خود را قابل قبول کنید 5000 میلیون سهم و تعداد سرمایه ای که ، درخواست می کنید تا 50000 نفر را ثبت کنید. از طرف هر سرمایه گذار تا سقف 20000 سهم اجازه خرید خریداری شد است. با وجود داشتن كل سرمایه گذاران 20000 سهم درخواست داده می شود اما به هر سرمایه ای كه هزاران سهم اختصاص داد شود خواهد شد.
از زمان آغاز استفاده از روش بوک بیلدینگ تا الان ، بیشتر از این ماده در سقف قیمتی انجام شد است. استفاده از خریداران توصیه می کنند که درخواست خرید خود را نیز روی سقوط قیمتی ثبت کنند تا سهام آنها مشخص شود.
برای خرید به طور منظم توجه به مشخصات را مشاهده کنید در روز بسیار مهم است. زیرا این مشخصات شامل موارد مهمی از جمله بازه قیمت سهمیه مجاز هر فرد و زمان مجاز ارسال سفارش است.
در روزهایی که شرکت اولین بار خود را انجام می دهد ، ترافیک بالایی در سایت کار ایجاد ایجاد می کند. من پیشنهاد می کنم که از قبل حساب کاربری خود را را شارژ کنید تا در روز با مشکل روبه رو نشوید.

عرضه اولیه سهام (IPO) :

عرضه اولیه سهام که به نشانه (IPO) که ، مخفف کلمه (Initial Public offering) در اولین روز سهام یک شرکت در بازار بورس گفته است. که در آن ، علت خاصی از کل شرکت برای بار دیگر در بازار بورس وجود دارد.
تجربه نشان داد است که بیش از ۹۰٪ از تجربیات لازم را که در بورس انجام می دهد سود مفید است. توجه داشته باشید که شما باید یک شرکت در بورس داشته باشید به این معنی نیست که آن شرکت ، تازه کار خود را شروع کرده است. چون به این معنی است که به تازگی اجازه خرید و فروش سهام آن را در بورس صادر می کند.
حتی گاهی شرکتهای دولتی با سالهای سابقه کار در این شرکت موفق می شوند. شرایط خرید و فروش سهام در صورت نیاز کمی با سهام آدی متفاوت است.

آنچه که در مورد بورس باید بداینم :

          
]چگونه وارد بورس شویم؟                 عرضه اولیه چیست                        عرضه اولیه بدون نقدونگی
              
بعد از دریافت کد بوسرس چه کنیم؟      نحوه خرید عرض اولیه در کار          اوراق بهادار چیست؟
گزاری آگاه ، مفید ، فارابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *