منوی دسته بندی

دانلود رایگان ویدیو آموزش تریدری و مراقبت از چشم

تریدری و مراقبت از چشم

راه کارهای تریدری و مراقبت از چشم چیست؟ تکات و مواردمهم در مراقبت از چشم ؟ نکات مهم در آموزش بورس؟ اصول مراقبت از چشم؟ توصیه های مراقبت از چشم در استفاده هنگام ترید بورس چیست؟

فیلم آموزش نکات تریدری و مراقبت از چشم

ما در این ویدیو نکات مهمتریدری و مراقبت از چشم را آموزش دادیم. برای مشاهده ویدیوهای آموزش بورس ما صفحه رسمی آپارات حامد کامرانی را دنبال کنید.

دلیل نیاز به عینک کامپیوتر چیست؟

یکی از معایب عمده‌ی استفاده‌ی بیش‌ازحد از صفحه‌‌نمایش، مشکلات بینایی است. طبق پژوهش‌های انجمن بینایی، ۵۹ درصد از افراد بالغ در ایالات‌ متحده مشکلات چشمی، ازجمله کشیدگی عضلات چشم، خشک‌شدن یا قرمزی؛ دید تار، سردرد، درد پشت، درد گردن یا خستگی کلی حاصل کار با دستگاه‌های دیجیتالی مختلف را گزارش کرده‌اند. برای کاهش خستگی چشم می‌توان از روش‌هایی مثل قانون ۲۰ ،۲۰، ۲۰ استفاده کرد. در این روش، باید در فواصل زمانی مشخص به چشم استراحت داد و ازنظر ارگونومیک، محل کار را بهینه‌سازی کرد. درکنار چنین روش‌هایی، می‌توان از عینک‌های کامپیوتری برای پیشگیری یا کاهش خستگی چشم استفاده کرد.

عینک‌ کامپیوتر چگونه کار می‌کند؟

عینک‌های کامپیوتر با هدف بهینه‌سازی دید چشم هنگام کار با صفحات نمایش دیجیتالی طراحی شده‌اند. از مزایای چنین عینک‌هایی می‌توان به کاهش نور خیره‌کننده (یکی از دلایل اصلی خستگی چشم) و افزایش کنتراست و حداکثر‌کردن دید ازطریق لنزها اشاره کرد. به‌لطف این عینک‌ها، کار طولانی با صفحات نمایش آسان‌تر خواهد شد.

دو ویژگی اصلی این عینک‌ها عبارت‌اند از:

  1. پوشش ضدانعکاسی (AR): پوشش ضدانعکاسی میزان نور ساطع‌شده از صفحه‌‌نمایش و منابع نور را کاهش می‌دهد. عینک‌های مخصوص بازی و کامپیوتر شرکت‌های Gunnar و Ambr Eyewear از این قابلیت برخوردار هستند. پوشش‌های ضدانعکاسی را می‌توان به عینک‌های تجویزشده هم اضافه کرد. بااین‌حال، تمام پوشش‌های ضدانعکاسی یکسان نیستند. معمولا عینک‌های قدیمی‌تر پوشش‌های ارزان‌تری دارند و غبار و کثیفی بیشتری به خود جذب می‌کنند. یکی از دلایل خستگی چشم و مشکلات بینایی همین غبار روی شیشه‌ها است. معمولا توصیه می‌شود هر ۳۰ دقیقه شیشه‌ی عینک تمیز شود.
  2. رنگ: بعضی عینک‌های کامپیوتری از رنگ بی‌نقصی (معمولا زرد) برخوردار هستند که با هدف افزایش کنتراست روی صفحه‌‌نمایش و جداسازی طیف‌های نوری آزاردهنده طراحی شده است. امتیاز شیشه‌های رنگی به شرکت Gunnar تعلق دارد؛ اما در نمونه‌های دیگر هم پیاده‌سازی می‌شود. قیمت عینک‌های Gunnar از ۵۵ دلار برای مدل‌های بدون نسخه شروع می‌شود؛ اما قیمت‌های ارزان‌تر را هم می‌توان پیدا کرد. گاهی قیمت‌ مدل‌های تجویز‌شده‌ی Gunnars به چندصد دلار هم می‌رسد. برندهای ضدانعکاسی عینک‌های تجویزی و غیرتجویزی عبارت‌اند از: Crizal و Zeiss و Teflon. هزینه‌ی پوشش شیشه معمولا بین ۷۰ تا ۱۴۰ دلار و هزینه‌ی عدسی و لنز متغیر است.

نور آبی صفحه‌‌نمایش چه تأثیری بر چشم‌ها می‌گذارد؟

در سال‌های اخیر، این باور رواج یافته است که نور آبی صفحات تلفن‌همراه و تبلت و کامپیوتر به چشم آسیب می‌زند و شرکت‌های زیادی هستند که عینک‌های مخصوص نور آبی را عرضه می‌کنند. پوشش شیشه‌ی این عینک‌ها با عینک‌های یادشده متفاوت است. البته براساس پژوهش‌ها، نور آبی آسیبی به چشم نمی‌رساند و به استفاده از عینک‌های فیلتر نور آبی نیازی نیست. همچنین، شواهد تجربی مبنی‌بر آسیب نور آبی به بینایی هم وجود ندارد و آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا پوشش خاصی برای این منظور توصیه نمی‌کند.

فهرست مطالب این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *