منوی دسته بندی

پس از لیکوئید شدن چیکار کنیم؟

پس از لیکوئید شدن چیکار کنیم

پس از لیکوئید شدن چیکار کنیم؟ همه ما در بازار های مالی تجربه از دست دادن کل سرمایه را داریم . در فارکس اصطلاحا به نابود شدن حساب یا صفر شدن موجودی کال مارجین می گویند و در بازار کریپتوکارنسی اصطلاحا لیکوئید شدن . به جرات می توان گفت که 90 درصد افرادی که به تازگی وارد بازارهای مالی می شوند مخصوصا بازارهای دوطرفه پس از مدتی کل سرمایه خود را از دست می دهند .

دلیل این کال مارجین شدن می تواند عوامل زیادی باشد :

بی نظمی در ترید

آورترید کردن

نداشتن مدیریت سرمایه

خارج شدن از مدیریت سرمایه

اهرم بالا گرفتن

انتقام از بازار

هیجانی رفتار کردن

و…..

اینها محدود دلایلی هستند که باعث نابودی حساب ها می شود . اما یک بار نابودی حساب مشکلی ندارد اما اگر به تعداد بالا این اتفاق رخ دهد مشکل ساز می شود . اگر قصد تکرار نکردن این اتفاق را دارید توصیه میکنم حتما مواردی را که در ویدیو برای شما گفتیم را اجرا کنید .

حتما بعداز کال مارجین شدن به مدت یک الی 2 هفته دست از تریدبکشید. به استراحت بپردازید. به هیچ عنوان قصد انتقام گرفتن از بازار نباشید به دنبال مشکل ترید و دلیل کال مارجین شدن خود باشید و تا زمانی به یقین نرسیدید به سراغ ترید نروید بعداز حل مشکلات خود به سراغ ترید با حساب دمو بروید

بعداز مدتی که اعتماد به نفس خود را بدست اوردید میتوانید به سراغ شارژ حساب ریل رفته و باز ترید های خود را اغاز کنید.

تعریف کلی لیکوئید شدن در معامله:

لیکویید یا Liquidation، در کل به‌صورت درصد بیان می‌شود، که یک  نوع معیار برای سرعت نقدینگی یا دارایی و رمز ارز در صرافی. این تعریف به معنی امنیتی برای جلوگیری از متحمل شدن ضررهای قابل‌توجه سرمایه‌گذاران فراتر از یک نقطه مشخص است. در کل توسط معامله‌گر یا شرکت کارگزاری از قبل تعیین می‌شود. در بازار فیوچرز، لیکویید یا بسته شدن حساب معاملاتی به معنی صفر شدن سرمایه تریدر در یک معامله است.

زمانی که ضرر یک معامله به‌اندازه سرمایه گذاشته شده، تریدر شود، صرافی پوزیشن را می‌بندد و حساب را تسویه و صفر می‌کند.  لیکویید شدن به عواملی مثل سرمایه و میزان لوریج یا همان Leverage بستگی دارد، از این رو عدد مشخص و یکسانی برای تمام تریدرها و حساب‌ها نمی‌توان بیان کرد.

لیکوئید شدن ناگهانی:

اگر در حین معامله به طور ناگهانی لیکوئید شدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. سریع عمل کنید: اولین قدم، سریع و موثر عمل کردن است. به‌سرعت به حساب خود در صرافی مراجعه کنید.
  2. موقتاً ترید خود را متوقف کنید: در حالی که به حساب خود می‌روید، ترید‌های خود را متوقف کنید. این کار می‌تواند از افزایش ضرر جلوگیری کند.
  3. بررسی حساب: بررسی کنید که آیا حساب شما منفی شده است یا خیر. اگر حساب شما منفی شده است، باید اقدامات لازم را انجام دهید.
  4. تماس با پشتیبانی صرافی: با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید و مشکل خود را گزارش دهید. آن‌ها ممکن است راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه کنند.
  5. بررسی دقیق‌تر: اگر لیکوئید شدن ناشی از مشکلات فنی یا خطاهای دیگر بوده است، به دقیق‌ترین جزئیات معامله خود بپردازید. این ممکن است به شما کمک کند تا دلیل لیکوئید شدن را متوجه شوید.

لطفاً توجه داشته باشید که هر صرافی قوانین و رویه‌های خود را دارد، بنابراین بهتر است با صرافی خود تماس بگیرید تا راهنمایی‌های دقیق‌تری دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *