منوی دسته بندی

معاملات اسمارت مانی کانسپت (SMC) در فارکس چیست؟

معاملات اسمارت مانی کانسپت (SMC) در فارکس چیست؟

معاملات اسمارت مانی کانسپت در فارکس چیست؟ ساده‌ترین راه برای توصیف معاملات اسمارت مانی کانسپت این هست که بگوییم معامله بر اساس پرایس اکشن با نامی متفاوت. در این مقاله کوتاه به اختصار با این سبک آشنا می شویم.

SMC شامل استفاده از مفاهیم کلاسیک فارکس مانند عرضه و تقاضا، الگوهای قیمت و حمایت ها و مقاومت ها می باشد. اما به همه چیز نامهای جدیدی داده شده و به روشی متفاوت توصیف شده است.

معامله گران سبک اسمارت مانی رجوع می کنند به کلماتی مانند ” شکار نقدینگی ” و ” توالی اردر بلاک ها ” و در حالی که شما تصور می کنید این واژه ها غریب به نظر می رسند، زمان استفاده از سبک اسمارت مانی، متوجه می شوید که بیشتر همان تریگرهای سبک کلاسیک می باشند. بنابراین در این مقاله کوتاه آماده باشید برای آشنایی با سبک اسمارت مانی کانسپت.

معاملات اسمارت مانی کانسپت در فارکس چیست؟

نظریه اسمارت مانی کانسپت

اسمارت مانی کانسپت فقط یک استراتژی معاملاتی فارکس نیست، بلکه یک فلسفه کامل در مورد نحوه عملکرد بازارها است. در اصل اسمارت مانی بیان می‌کند که بازیگران اصلی بازار (یعنی بانک‌ها، صندوق‌های تامین نقدینگی و غیره) قیمت ها را دستکاری می کنند که در نتیجه معامله را برای معامله‌گران خرد دشوار می‌کنند.

بر اساس این سبک، به عنوان یک معامله گر خرد، شما باید استراتژی خود را بر طبق آنچه در مورد «پول هوشمند» (یعنی پول متعلق به بازارسازان) اتفاق می افتد، قرار دهید.

در واقع، شما باید سعی کنید معامله خود را بر اساس معامله این بازارسازان الگو برداری کنید. آنها به عرضه، تقاضا و ساختار بازار توجه دارند. بنابراین، به عنوان یک معامله گر اسمارت مانی، این همان چیزی است که هنگام تصمیم گیری برای ورود به معامله خود به آن توجه می کنید.

اسمارت مانی کانسپت از کجا می آید؟

اسمارت مانی از سبک ICT که توسط معامله گری به نام مایکل هادلستون ارایه شد، نشات گرفت است.

مفاهیم و اصطلاحات اسمارت مانی کانسپت

وقتی برای اولین بار شروع به خواندن در مورد این سبک می کنید بسیار فنی به نظر می رسد. در ابتدا ممکن است از تعجب نام برخی از واژگان سر در گم شوید. برای کمک به شما، در اینجا برخی از اصطلاحات رایج مورد استفاده توسط معامله گران توضیح داده شد است:

معاملات اسمارت مانی کانسپت در فارکس چیست؟

اردر بلاک ها:

این اصطلاح برای بحث عرضه و تقاضا استفاده می شود. برخی از معامله گران اسمارت می گویند که  اردر بلاک ها مفهومی “تصفیه شده” تر از عرضه و تقاضای معمولی است. اما برخی دیگر این ادعا را رد می کنند.

توالی بلاک ها:

این اصطلاح به حمایت ها و مقاومت ها اشاره دارد.

گپ ارزشمندی قیمت (FVG) :

این اصطلاح به عدم تعادل اشاره دارد. انواع مختلفی از شکاف ها وجود دارد و همه آنها سال ها پیش شناسایی شد اند. برخی از نمونه‌های رایج، گپ های فرسودگی، گپ ‌های جدا کننده و گپ های نقطه فرار هستند.

اسمارت مانی کانسپت هنگام تجزیه و تحلیل بازارها، تمرکز زیادی بر “شکستن ساختار” در بازار یا “BOS”   (Break of Structure) دارد. در اینجا نموداری است که شکست های ساختار را نشان می دهد. هر بار که قیمت از بالاترین سطح قبلی فراتر می رود، ساختار شکست می شود. سپس ما شاهد تغییر کاراکتر”ChoCH” (Change of Character) هستیم زیرا قیمت از پایین ‌ترین حد تعیین‌ شد قبلی پایین می‌آید.

معاملات اسمارت مانی کانسپت در فارکس چیست؟

آیا باید با استفاده از اسمارت مانی کانسپت معامله کنید؟

مطمینا اگر اسمارت مانی کانسپت توسط تریدرها مفید واقع نشده بود به محبوبیت امروزی خود نمی رسید. پس اگر دوست دارید به مفاهیم اسمارت مانی بپردازید برای یادگیری آن بشتابید. از آنجایی که برای دهه های متوالی پرایس اکشن نتیجه خوبی داد است و این سبک بر اساس مفاهیم پایه پرایس می باشد، پس می توان از معاملات آن نتایج خوبی بدست آورد.

 

نویسنده : دکتر محمدسلیمان محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *