منوی دسته بندی

تحلیل شاخص کل بورس

تحلیل شاخص کل بورس

تحلیل شاخص کل بورس با توجه به شکست خط روند صعودی خود در تایم فریم روزانه با کندل قوی احتمال ریزش همچنان زیاد است مگر از لحاظ بنیادی اخبار خاصی وارد بازار شود که بتواند این خط شکسته شده را پس بگیرد با توجه با تکنیکال به تنهایی و با توجه به از دست دادن این سطح حمایتی انتظار اصلاح تا 2050000 را داریم.
این سطح حمایتی بسیار مهم می باشد که انتظار داریم از این محدوده روند صعودی شروع شود که تارگت های پیش رو در بلند مدت 2200000 و 2350000 و 2500000 می باشد .
از لحاظ حمایتی یکی از مهمترین سطوح که می تواند خیلی جذاب برای خرید باشد سطح 1950000 می باشد که خرید سهام روی این سطح جذاب است .
برای ورود به سهام در روند های نزولی سعی کنید به صورت پلکانی در محدوده های حمایتی وارد بشید و عجله در خرید نکنید.

تاثیر قیمت دلار بر روی بورس

قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر بورس ایران دارد. این تاثیر بیشتر در شرکت‌های دلاری بورس مشهود است. به طور کلی، تاثیر قیمت دلار بر بورس به این صورت است:

  • افزایش قیمت دلار: باعث افزایش درآمد حاصل از فروش در شرکت‌های دلاری (نسبت به هزینه‌های ریالی) بورس می‌شود و در نتیجه قیمت سهام آنها افزایش پیدا می‌کند.
  • کاهش قیمت دلار: منجر به کاهش درآمد فروش شرکت‌های دلاری بورس می‌شود و در نتیجه قیمت سهام آنها کاهش پیدا می‌کند.

شرکت‌های دلاری یا صادرات محور بخش بزرگی از بورس ایران را شامل می‌شوند. این شرکت‌ها عمدتا نمادهای شاخص ساز هستند و سهم زیادی در تغییرات تراز شاخص کل بورس دارند. بنابراین، بالا و پایین رفتن قیمت دلار می‌تواند منجر به رشد یا افت شاخص کل بورس شود.

با این حال، لازم است توجه داشت. که تاثیر قیمت دلار بر بورس تنها یکی از عوامل تاثیرگذار بر بورس ایران است. سایر عوامل محیطی، تحلیل فاندامنتال و عوامل مربوط به صنایع بورسی نیز باید در نظر گرفته شود.

کلام آخر

افزایش قیمت دلار باعث افزایش درآمد شرکت‌های دلاری بورس و در نتیجه افزایش قیمت سهام آنها می‌شود. برعکس، کاهش قیمت دلار منجر به کاهش درآمد و قیمت سهام این شرکت‌ها می‌شود. شرکت‌های دلاری بخش بزرگی از بورس را تشکیل می‌دهند و سهم زیادی در تغییرات شاخص کل دارند. اما تاثیر قیمت دلار تنها یکی از عوامل تاثیرگذار بر بورس است و سایر عوامل نیز باید در نظر گرفته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *