منوی دسته بندی

تحلیل رمز ارز دوج کوین

تحلیل ارز دیجیتال دوج کوین، کی دوج کوین بخریم؟ ایلان ماسک، تسلا

فیلم
تحلیل رمز ارز دوج کوین

ما در این ویدیو تحلیل رمز ارز دوج کوین را در سایت ویدیوئی آموزش بورس ارائه دادیم. برای مشاهده ویدیوهای بیشتر ما صفحه رسمی آپارات حامد کامرانی را دنبال کنید.

دوج کوین
بخرم؟

دوج کوین

دُوْج‌کوین «DOGE» یک ارز دیجیتال از نوع رمزارز است. دوج کوین رمزارزی نظیر به نظیر (peer-to-peer) و متن باز است و نخستین‌بار در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی شد و قصد دارد به عنوان پول مجازی شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پاداش و انعام و پرداخت‌های نفر به نفر در این فضا استفاده شود. از تصویر یک سگ ژاپنی از نژاد شیبا اینو به‌نام دوج به‌عنوان شانس‌بیار این ارز استفاده می‌شود.

از دوج کوین مانند دیگر رمز ارزها می‌توان در خرید از انواع فروشگاه‌ها استفاده کرد. در حال حاضر بالغ بر ۱۴۰۰ فروشگاه آنلاین و آفلاین، رمزارز دوج کوین را برای پرداخت قبول می‌کنند. از دیگر کاربردهای آن این است که برای مثال افراد می‌توانند برای تقدیر از یک محتوای با ارزش در شبکه‌های اجتماعی مقداری دوج‌کوین برای صاحب اثر ارسال کنند و بدین ترتیب علاوه بر پسندیدن متداول (همان لایک کردن)، تقدیر و تشکر مادی هم از پدیدآورنده به عمل آورند. در حال حاضر کاربران در سایت ردیت می‌توانند از این سازوکار بهره ببرند.

دوج‌کوین یک سال پس از معرفی در سال ۲۰۱۴، موفق شد ۶۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند و این روند همچنان ادامه پیدا کرد تا اینکه در اواخر ۲۰۱۷ ارزش سرمایه آن به یک میلیارد دلار رسید. در مقام مقایسه با دیگر ارزهای رمزپایه، دوج‌کوین نرخ انتشار بالایی دارد و تا اواسط سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۰۰ میلیون دوج‌کوین استخراج شده‌است.

دوج‌کوین به وسیله یک برنامه‌نویس به نام بیلی مارکوس که عضو شرکت IBM بود به همراه جکسون پالمر که در آن زمان عضو شرکت ادوبی(Adobe) بود به عنوان یک «ارز سرگرمی» توسعه داده شد. البته نام مستعار «شیبه‌توشی ناکاموتو» (نامی طنز برگرفته از خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو) نیز یکی دیگر از بنیانگذاران این رمزارز است. هدف اصلی بیلی مارکوس ایجاد یک ارز دیجیتالی برای سرگرمی بود که بازهٔ گسترده‌تری نسبت به بیت‌کوین داشته باشد و افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *