منوی دسته بندی

آموزش رایگان متاتریدر 5

 

زش رایگان متاتریدر آموزش رایگان متاتریدر 55

آکادمی بورس حامد کامرانی در این مقاله آموزش رایگان متاتریدر 5 برای شما عزیزان آماده کرده است. تا آخر این مقاله همراه ما باشید

متاتریدر چیست؟

متاتریدر نرم افزاری قوی در فضای معاملاتی بازارهای بورس به خصوص بازارهای جهانی مانند فارکس مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور تحلیل و بررسی در تغییرات قیمت جهت کسب بازده بالاتر، نیازمند بررسی های نرم افزاری هستیم که دیتاهای گذشته چارت هارا به ما نشان دهند .

تمامی بروکرها از نرم افزارهایی استفاده می نمایند که منبع اتصال مشتریان با بازار سرمایه است. از معروفترین این نرم افزارهای معاملاتی، متاتریدر است که توصیه میکنیم حتما ویدیو بالا را مشاهده کنید .

منوی اصلی متاتریدر

از انتهای منوی اصلی آغاز نماییم. Help که بخش راهنمای هر نرم افزار است، کمک خواهد نمود تا بتوان بخشهای متنوع نرم افزار را به وسیله آن آموخت. کسانی که تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارند، می توانند با مراجعه به این بخش به راحتی با نرم افزار متاتریدر آشنا شوند. فقط استفاده و تحلیل نرم افزار نیازمند تجربه خواهد بود. زیرا در این قسمت فقط قسمتهای مختلف به لحاظ کاربردی معرفی خواهند شد. قسمت help شامل بخشهایی است که عبارتند از: help topics – online search –  video guides – about است. از طریق این ابزارها می توانید به صورت آنلاین یا با استفاده از راهنمای موضوعی بخشهای متنوع را جستجو کرده و هر قسمت را مورد مطالعه قرار دهید. حتی در بخش ویدئویی نیز می توانید از طریق تماشای فیلم آموزشی، بخشهای مختلف نرم افزار را یاد بگیرید.

در قسمت قبل با منوی help آشنا شدیم. دارای بخشهای متنوعی بود. شروع کار خود را منوهای ساده تر آغاز نمودیم که عموما در نرم افزارهای مختلف فقط به دلیل اهمیت مورد استفاده قرار می گیرند و عموما در اصل موضوع نرم افزار دخیل نیستند. با معرفی این منوها و آشنا شدن با کارایی آنها، با منوهای مهمتر که نیاز به زمان بیشتری نیز دارند، آشنا خواهیم شد. در ادامه با منو window در نرم افزار متاتریدر آشنا می شویم. مدیریت پنجره هایی که در طول اجرای برنامه و زمان تحلیل با آنها سر و کار دارید، در این قسمت تعبیه شده است.

پنجره file متاتریدر

بعد از معرفی منوی window نوبت به منوی file می رسد. منوی فایل به مانند آنچه در تمامی نرم افزارها وجود دارد، برای مدیریت تمام بخشهای دسته بندی اطلاعات، نمودارها، ذخیره سازی محتوای تولید شده، بازکردن داده جدید، پرینت اطلاعات و مواردی به این شکل می باشد. در این منو چند بخش مهم وجود دارد. با هم به آنها اشاره می نماییم.

اگر بخواهید نمودار آفلاین قیمت را تماشا کنید، از گزینه open offline استفاده کنید. تمامی آفلاین ها به معنای آن هستند که شما روند تاریخی را بررسی می نمایید پس برای تحلیل آتی به این نوع نمودارهای احتیاج است. فرض کنید نموداری پاک شود. برای بازگردانی آن می توانید با استفاده از منوی open deleted نمودارهایی پاک شده را بازگردانی نمایید. البته باید قبلا بخش save deleted charts to reopen  را فعال کنید. این قسمت برای بازخوانی نمودارهای پاک شده است.

بسیاری از تنظیمات این بخش به مانند سایر نرم افزارها عمل خواهد نمود البته باید اشاره کرد که بخشهایی از این منو در نوار ابزار صفحه اصلی وجود دارد و نیاز نیست که حتما به این منو مراجعه شود. مانند بخشهای مختلفی که به ذخیره سازی، دیدن پیش نمایش و پرینت در منوی فایل نرم افزار متاتریدر ارتباط دارد.

منوی view متاتریدر:

در ادامه مباحث قبل با منوی view از پنجره اصلی نرم افزار متاتریدر آشنا خواهیم شد. در این منو بخشهای مختلفی وجود دارد. از جمله بخشهایی که می توان در این منو به آنها اشاره کرد عبارتند از:

  • تنظیمات زبان مورد نظر در نرم افزار
  • نوار ابزار، نوار وضعیت، نوار نمودارها که هر کدام جهت انجام تنظیمات مورد استفاده هستند
  • مارکت واچ که همان دیده بان بازار است
  • پنجره داده ها جهت ارزیابی باز و بسته شدن قیمت و کف و سقف آن
  • هدایتگر یا نویگیتور که اطلاعات معاملاتی و تکنیکال در آن آورد شد است
  • ترمینال که بخش مدیریت اقدامات انجام شد است
  • تست استراتژی که برای تست و بهینه سازی استراتژی ها به کار می رود
  • نمایش تمام صفحه

منوی insert متاتریدر:

در این منو از صفحه اصلی نرم افزار متاتریدر شما می توانید تمامی اشکالی که می توان به نمودارها و یا بخشهای مورد نیاز اضافه نمود، مورد استفاده قرار دهید. انواع خطوط، شکلها، فلشها و همچنین ابزارهای تحلیلی گان و فیبوناتچی هم در این منو قابل دسترسی می باشد. به عنوان مثال تمایل دارید تا بر روی نمودار تحلیلی، دو نقطه را با فلش به یکدیگر وصل کنید. برای این موضوع می توانید از این بخش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *