منوی دسته بندی

دانلود اندیکاتور ای تی ار

برای دریافت اندیکاتور کلیک کنید

اندیکاتور ای تی ار:

اندیکاتور ای تی ار نوسانات بازار را با دقت خوبی نشان می‌دهد و در زمان هایی که بازار رنج است (رنج به بازاری میگویند که کندل هایی با بدنه کوتاه پشت سر هم ایجاد میشود) کاربرد این اندیکاتور به این صورت می‌باشد. در زمانی هایی که نوسانات در بازار زیاد می‌شود با صعودی شدن نمودارش این مورد را به معامله گران نشان میدهد و دقیقا بلعکس در هنگامی که نوسانات در بازار کاهش پیدا میکند. نمودار این اندیکاتور هم نزولی می‌شود.

اندیکاتور ATR یا میانگین دامنه واقعی، یکی از ابزارهای کاربردی در تحلیل تکنیکال بازارهای سرمایه مثل بورس و فارکس است. این اندیکاتور توسط Welles Wilder در سال 1978 معرفی شد و به میزان نوسان قیمت یک سهم یا بازار در یک بازه زمانی خاص اشاره دارد.

ATR میزان جابه‌جایی دارایی در یک دوره زمانی معین را اندازه‌گیری می‌کند. این اندیکاتور به معامله‌گران کمک می‌کند تا از حرکت‌های قیمتی و پتانسیل تغییرات بازار به طور دقیق آگاه شوند. همچنین، این اندیکاتور فارکس امکان تنظیمات و سفارشی‌سازی به میزان زیادی را به تاجران ارائه می‌دهد.

اندیکاتور ای تی ار برای تعیین حداکثر و حداقل میزان سفارشات استفاده می‌شود و همچنین در تعیین میزان تاثیرگذاری اخبار و رویدادهای بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که ATR یک ابزار کلیدی در تجزیه و تحلیل بازار است، در استراتژی‌های مختلف و درک بهتر از شرایط بازاری برای تصمیم‌گیری موفق استفاده می‌شود.

این اندیکاتور توسط آقای ولز ویلدر در سال 1978 ابداع شد ، آقای ویلدر از معامله گران مطرح زمان خودش بود و سالهای بسیاری از زندگی اش را صرف تحلیل بازارهای مالی کرد.

 

برای دریافت اندیکاتور کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *