منوی دسته بندی

تحلیل نماد امید

تحلیل نماد امید

سلب مسئولیت : این اطلاعات فقط تحلیل نماد امید و دیدگاه تیم تحلیلی مجموعه می باشد و به هیچ عنوان سیگنال خرید یا فروش محسوب نمی شود و بر اساس تحلیل و برداشت شخصی خود اقدام به خرید و فروش نمایید و این مجموعه نسبت به سود و زیان شما هیچگونه مسئولیتی ندارد.

نماد امید (تامین سرمایه امید) در بازار دوم بورس تهران فعالیت می‌کند. این نماد در حوزه فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط فعالیت دارد. مشخصات این نماد به شرح زیر است:

  • تعداد سهام: 22 میلیارد سهم
  • سهام شناور: 4٪
  • حجم مبنا: 8,711,600
  • سود (EPS): 463
  • ارزش (P/E): 8
  • ارزش (P/E) گروه: 11.8

نسبت قیمت به سود (P/E)، نسبت قیمت سهم یک شرکت به هر سهم سود آن شرکت را اندازه‌گیری می‌کند. اغلب به آن نسبت قیمت به سود یا نسبت قیمت به سود خالص هم گفته می‌شود. این نسبت به ارزش نسبی سهام یک شرکت کمک می‌کند. از آن برای مقایسه ارزش یک شرکت با عملکرد تاریخی آن، با شرکت‌های دیگر در همان صنعت یا با کل بازار استفاده می‌شود. نسبت P/E می‌تواند بر اساس داده‌های گذشته (بازبینی) یا پیش‌بینی شده (آینده) محاسبه شود.

برای محاسبه ارزش P/E، قیمت سهم (P) را با EPS (سود هر سهم) تقسیم کنید. قیمت سهم (P) را می‌توان به راحتی با جستجوی نماد سهم در یک وب‌سایت مالی معتبر پیدا کرد. EPS به دو روش عموماً اعلام می‌شود: ۱) دوازده ماه گذشته (TTM) که عملکرد شرکت در ۱۲ ماه گذشته را نشان می‌دهد، و ۲) در گزارش‌های سود، که اغلب راهنمایی در مورد سود آینده شرکت را ارائه می‌دهد. این دو نسخه از EPS به ترتیب پایه‌های محاسبه نسبت P/E بازبینی و P/E پیش‌بینی هستند.

نسبت P/E یکی از معیارهای پراستفاده توسط سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران برای بررسی ارزش نسبی سهام یک شرکت است. این نسبت به تعیین اینکه یک سهم ارزش بیشتری دارد یا کمتر، کمک می‌کند. P/E یک شرکت همچنین می‌تواند با سهام دیگر در همان صنعت یا با بازار کلی، مانند شاخص S&P 500، مقایسه شود. تحلیل‌گرانی که به روند ارزش‌گذاری بلندمدت علاقه دارند، می‌توانند به معیارهای P/E 10 یا P/E 30 نگاه کنند، که میانگین سود ۱۰ یا ۳۰ سال گذشته را محاسبه می‌کنند. این معیارها معمولاً زمانی استفاده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *