منوی دسته بندی

اشتباه بزرگ یک تریدر در فارکس

اشتباه بزرگ یک تریدر در فارکس

در بازار های دوطرفه مثل بازار فارکس بحث روانشناسی بسیار مهم است. در این ویدئو اشتباه بزرگ یک تریدر در فارکس را به صورت کامل مشاهده می‌کنید.

یکی ار مواردی که در خیلی از تریدر ها شایع می باشد نکته ای هست که در این ویدیو مطرح کردیم. توصیه میکنیم حتما این ویدیو را تماشا کنید.

اشتباهات در معاملات فارکس می‌توانند هزینه‌های جبران‌ناپذیری داشته باشند. اگرچه اشتباهات جزء لاینفک فرآیند یادگیری هستند، اما معامله‌گران باید از آنها اجتناب کنند. در ادامه، به برخی از اشتباهات رایج در معاملات فارکس می‌پردازیم:

  1. عدم داشتن برنامه معاملاتی قوی: بدون یک برنامه معاملاتی منطقی، معامله‌گران اغلب تصمیمات احساسی و لحظه‌ای می‌گیرند که می‌تواند خسارات مالی قابل توجهی را در پی داشته باشد. داشتن یک برنامه معاملاتی قوی با اهداف و دستورالعمل‌های مشخص، مدیریت ریسک و تعیین اهداف واقعی، ضروری است.
  2. عدم استفاده از دستور سفارشات توقف (Stop Orders): سفارشات توقف به معامله‌گران کمک می‌کنند تا سودهای احتمالی را از بازار بگیرند یا ضررهای احتمالی را کاهش دهند. نوآموزان باید از این دستور استفاده کنند.
  3. عدم کوچک کردن ضررها: وقتی معامله وارد ضرر می‌شود، معامله‌گران اغلب منتظر می‌مانند و به ترید کردن ادامه می‌دهند. تعیین قیمت سفارش توقف مشخص شده، می‌تواند از این اشتباه جلوگیری کند.
  4. معامله بیش از حد: معامله‌گران باید از مقدار مناسبی برای هر معامله استفاده کنند تا ریسک‌ها را کنترل کنند.
  5. عدم توجه به اخبار مهم و تغییرات بازار: اخبار اقتصادی و تغییرات بازار می‌توانند تأثیر زیادی بر معاملات داشته باشند. معامله‌گران باید این اطلاعات را در نظر بگیرند.
  6. استفاده نکردن از یک ژورنال معاملاتی: نگهداری یک ژورنال معاملاتی کمک می‌کند تا عملکرد خود را ارزیابی کنید و از اشتباهات گذشته یاد بگیرید.
  7. عدم تطبیق با تغییرات بازار: بازار همیشه در حال تغییر است. معامله‌گران باید استراتژی‌های خود را با توجه به شرایط بازار تنظیم کنند.

‫2 نظر

  • Thiseadia گفت:

    Ethical Dilemmas in Prescribing Antidepressants, Archives of General Psychiatry 58, no buy stromectol without prescription

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *