منوی دسته بندی

استیک کردن در تراست والت

استیک کردن در تراست والت

استیک کردن در تراست والت و  ارز دیجیتال (Staking) چیست و چطور انجام می‌شود؟

تراست والت

ما در این ویدیو نحوه مدیریت پوزیشن ها در فارکس را در سایت ویدیوئی آموزش بورس ارائه دادیم. برای مشاهده ویدیوهای بیشتر ما صفحه رسمی آپارات حامد کامرانی را دنبال کنید.
استیکینگ ارز دیجیتال را می‌توان راهکار جایگزین فرآیند استخراج، با مصرف منابع پردازشی و برق بسیار کمتر، دانست. یکی از مهمترین مزیت‌های این روش در مقایسه با ماینینگ امکان ورود با سرمایه‌های به مراتب کمتر است؛ بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف راه‌اندازی یک ریگ ماینینگ و همچنین مصرف برق زیاد، به طور رایگان ارز دیجیتال به دست خواهید آورد. خوشبختانه امکان Staking و دریافت پاداش برای ارزهای متعددی فراهم است. توصیه می‌کنیم قبل از هر گونه اقدام شتاب‌زده، ابتدا اطلاعات کاملی به دست آورید. به عنوان نمونه ممکن است به قصد استیک کردن، اقدام به خرید بیت کوین کنید، در حالی که به خاطر نوع الگوریتم اجماع شبکه این رمز ارز، Stake کردن آن امکان‌پذیر نیست.

اما Staking چیست و چطور کار می‌کند؟

این مفهوم اصلا پیچیده نیست؛ استیکینگ ارز دیجیتال برابر است با خرید یک رمز ارز و نگهداری آن در یک والت! به همین سادگی. این فرآیند شامل نگهداری وجوه در یک کیف پول ارز دیجیتال با هدف پشتیبانی از امنیت و عملیات شبکه بلاک چین است. به زبان ساده، استیک کردن عمل قفل کردن یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده برای دریافت پاداش است. برای درک بهتر، نحوه سپرده‌گذاری در بانک‌های سنتی را تصور کنید. در یک قرارداد این چنینی، مبلغی (مساوی یا بالاتر از کف تعیین شده) در یک حساب واریز و ماهیانه سود دریافت می‌کنید. البته، اصل پول برای مدتی مشخص قفل خواهد شد.

اگر با نحوه استخراج بیت کوین، استخراج اتریوم یا دیگر رمز ارزها آشنا باشید، بیشتر قدر آسودگی درآمدزایی با استیکینگ را خواهید دانست! در بیشتر مواقع، می‌توان ارزهای دیجیتال مورد نظر را به راحتی از داخل خود کیف پول نظیر تراست والت استیک کرد. از طرفی دیگر، صرافی‌های رمز ارزی زیادی نیز خدمات Staking را به کاربرانش ارائه می‌کنند؛ کافی است دارایی از نوع کریپتوکارنسی خود را داخل والت یا صرافی نگه دارید.

تعریفی از استیکینگ ارز دیجیتال

به زبان ساده، استیکینگ به معنی دریافت سود به خاطر نگهداری یک ارز دیجیتال در مکانی مشخص همانند یک کیف پول یا حساب کاربری‌ یک صرافی است. به منظور استیک رمز ارز دو راه پیش پای هولدرها قرار دارد؛ راهکار نخست، نگهداری در کیف پول است. این روش استیکینگ سرد نام دارد. دومین روش، استیک کردن در دل یک صرافی کریپتوکارنسی است. این روش به دو صورت Locked و Flexible قابل انجام است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

برای درک بهتر نحوه عملکرد فرآیند استیکینگ ارز دیجیتال ابتدا باید به درک خوبی از مکانیزم الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) برسید. اثبات سهام (PoS)، یک مکانیزم اجماع است که به سیستم‌های بلاک چینی اجازه می‌دهد ضمن حفظ ساختار غیر متمرکز در سطحی مناسب (حداقل از نظر تئوری)، با بهره‌وری بیشتری کار کنند. در قسمت بعدی مطلب، ابتدا به طور مختصر با عملکرد الگوریتم اثبات سهام آشنا شده و سپس درباره استیک کردن ارزهای دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

تفاوت هولد کردن و استیک کردن رمز ارز

در نگاه اول، استیک کردن شبیه هولد (هودل) کردن به نظر می‌رسد، اما تفاوتی مهم وجود دارد. بعد از Staking، برخلاف زمان Holding دارایی‌تان قفل شده و دیگر نمی‌توانید آزادانه از آن استفاده کنید. از طرفی، ضمن نگه داشتن سرمایه، در تامین امنیت، افزایش کارایی، بهره‌وری و غیر متمرکزتر شدن شبکه همان رمز ارز نیز مشارکت خواهید داشت.

برای درک بهتر تفاوت هولدینگ و استیکینگ، تصور کنید استراتژی سرمایه گذاری کنونی شما، بر اساس تحلیل فاندامنتال، خرید کاردانو و نگه داشتن آن برای چند ماه است. بر اساس اخباری که دنبال کرده‌اید، قیمت ADA بعد از آپدیت شبکه طی دو ماه آتی، افزایش پیدا می‌کند. با این حال، مجبور نیستید تا زمان مورد انتظار، سرمایه را دست نخورده نگه دارید؛ اگر در این میان، بر اساس تحلیل تکنیکال، صعود موقت رمز ارز دیگری نظیر اتریوم (ETH) را پیش‌بینی کنید، می‌توانید ADA را تبدیل به ETH کنید و بعد از رسیدن قیمت رمز ارز دوم به رقم مورد نظر، مجددا آن را به اولین مورد برگردانید. اما وقتی ارز دیجیتالی را استیک می‌کنید، دیگر چنین کاری ممکن نیست.

یک نظر

  • Thiseadia گفت:

    Guler, S, Lamy, O, Senn, C, Buffat, H, Perrelet, R, Hans, D, Lippuner, K, stromectol 3 mg side effects

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *