منوی دسته بندی

آموزش اهمیت واگرایی در چارت

آموزش اهمیت واگرایی در چارت

واگرایی ها در چارت های اهمیت زیادی دارند که باعث تغییر روند ها می شود و آلارم های خوبی به تحلیل گر می دهد . در مبحث واگرایی ها سیستم های معاملاتی قویی در بازار وجود دارد که وین ریت های بالای 75 درصد را دارند که بیشترین کاربرد ان در بازارهای دوطرفه می باشد که ما در دوره های آموزشی ارزهای دیجیتال و فارکس به صورت مفصل در مورد ان صحبت می کنیم .
واگرایی انواع مختلف دارد و با اسیلاتورهای مختلف قابل بررسی می باشد و لی بهترین اسیلاتور برای تشخیص واگرایی مک دی قدیم می باشد . مک دی که در حال حاضر در تریدینگ ویو نمایش می دهد مک دی کلاسیک می باشد که زیاد برای واگرایی جالب نمی باشد.
واگرایی‌ها با توجه به نحوه شکل‌گیری و پیش‌بینی که از ادامه روند قیمت می‌کنند، به سه دسته تقسیم می‌شوند: واگرایی معمولی یا Regular Divergence (RD)، واگرایی مخفی یا Hidden Divergence (HD) و همچنین واگرایی زمانی یا Time Divergence (TD).

واگرایی‌های معمولی به دو نوع مثبت و منفی تقسیم می‌شوند. در حالت عادی قیمت یک کف پایین‌تر از کف قبلی یا قیمت یک سقف بالاتر از سقف قبلی می‌سازند. پس در این راستا اندیکاتور هم باید به پیروی از آن همین رفتار را داشته باشد.
حتما توصیه میکنم مبحث واگرایی را به صورت کامل آموزش ببینید و در چارت ها از آن استفاده کنید حتی اگر به سبک پرایس اکشن کار میکنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *