منوی دسته بندی

آموزش اسیلاتور مک دی

آموزش اسیلاتور مک دی

آکادمی بورس حامد کامرانی در این مقاله به موضوع اسیلاتور مک دی پرداخت. امیدوارم از این مقاله لذت ببرید.

اسیلاتور مک دی یکی از ابزارهای مورد علاقه تحلیل گران است که در کمال سادگی اطلاعات بسیار عالی به تحلیل گر می دهد . میانگین متحرک همگرا واگرا (Moving Average Convergence Divergence) توسط جرالد اپل فیزیکدان و محقق آمریکایی در اواخر سال ۱۹۷۰ طراحی شد.

از این اندیکاتور در تحلیل تکنیکال برای به دست آوردن قدرت ، جهت و شتاب در یک روند استفاده می شود .این اندیکاتور در اغلب موارد با استفاده از  قیمت پایانی محاسبه می شود . بر خلاف اندیکاتور های دیگر اندیکاتور  MACD  فرمول سختی برای محاسبه خود ندارد.

این اسیلاتور از جهت شکل ظاهری به 2 دستهMACD  و MACD CLASSIC یا مکدی جدید و قدیم دسته بندی می شود .

 

این اندیکاتور براساس میانگین های متحرک طراحی شد است . اجزای اندیکاتور مکدی از سه بخش تشکیل شد است که شامل دوخط و یک هیستوگرام می‌باشد. 

آموزش اسیلاتور مک دی

آموزش کلمات اسیلاتور مک دی

خط مک دی: خط مکدی تفاوت بین میانگین‌های متحرک نمایی با دوره (۱۲) و (۲۶) را نشان می‌دهد. اسیلاتور مک دی یک «سیستم تقاطع میانگین متحرکی کامل» به شمار می‌رود که طرفداران خاص خود را در میان تحلیل‌گران دارد. چون از طریق تجزیه و تحلیل میانگین‌های متحرک، میزان تغییرات جهت و قدرت روند را تعیین می‌کند. 

 

خط سیگنال: خط سیگنال، یک میانگین نمایی با دوره (۹) و بر اساس داده‌های خروجی خط مکدی است.

 

هیستوگرام‌ مک دی:این هیستوگرام، اختلاف بین خط سیگنال و مکدی را نشان می‌دهد.

 

چگونه براساس اندیکاتور مکدی سیگنال معاملاتی بگیریم؟ 

 

  • هنگامی که MACD از خط سیگنال خود عبور کرده و بالاتر می‌رود یا پایین‌تر می آید، در واقع 

سیگنال‌های تکنیکال تولید می‌کند.

 

  • سرعت تقاطع‌ها (قطع کردن نیز به عنوان سیگنالی از اینکه بازار در موقعیت بیش خرید (overbought) یا بیش فروش (oversold) قرار گرفته است در نظر گرفت می‌شود. 

اگر اسیلاتور مک دی بالای خط سیگنال باشد، هیستوگرام بالاتر از خط مبنای MACD خواهد بود. و اگر MACD پایین خط سیگنال باشد، هیستوگرام پایینتر از خط مبنا خواهد بود. معامله‌گران از هیستوگرام MACD برای تعیین زمان بالا بودن مومنتوم صعودی یا نزولی استفاده می‌کنند .

هنگامی که MACD از خط سیگنال پایین‌تر می‌رود سیگنالی بازار نزولی ایجاد می‌کند که به منزله زمان مناسب برای فروش است.

در مقابل، هنگامی که MACD بالاتر از خط سیگنال می‌رود، اندیکاتور سیگنالی بازار صعودی صادر می‌کند مبنی بر اینکه احتمالا دارایی موردنظر قرار است افزایش قیمتی به سمت بالا داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *