منوی دسته بندی

دانلود اندیکاتور Volume Profile

دانلود اندیکاتور Volume Profile

برای دریافت اندیکاتور کلیک کنید

مقدمه ای بر اندیکاتور ولوم پروفایل یا شاخص محدوده نمایه حجم Volume Profile

پلتفرم های معاملاتی اغلب حجم را به عنوان تابعی از زمان ترسیم می کنند. این بدان معنی است که اطلاعات نمایش داد شد مربوط به میزان حجم معامله در یک دوره یا کندل  است. با این حال، اطلاعات مهم دیگری که معامله‌گران می‌توانند از آن استفاده کنند، حجم به عنوان تابعی از قیمت است. برای ما مهم است که بدانیم چه مقدار حجم به عنوان یک نقطه قیمت خاص معامله شد است، زیرا این به ما این ایده را می دهد که آیا بازار آن نقطه قیمت را به عنوان یک سطح کلیدی می بیند یا خیر. این دقیقا جایی است که اندیکاتور ولوم پروفایل یا ( شاخص محدوده نمایه )برای آن استفاد می شود.

اندیکاتور ولوم  پروفایل Volume Profile  چیست؟

اندیکاتور ولوم پروفایل ، حجم را به عنوان تابعی از قیمت نشان می دهد. اندیکیتور ولوم پروفایل خطوط افقی را روی نمودار قیمت قرار می دهد که حجم معاملات را در نقاط مختلف قیمت در یک روز نشان می دهد.

اندیکاتور ولوم پروفایل Volume Profile چگونه کار می کند؟

اندیکیتور ولوم پروفایل ، حجم قیمت را بر اساس “حجم تیک” هر نوار 1 دقیقه ای به عنوان پیش تنظیم تشخیص می دهد. با این حال، همچنین به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا هر زمان که این داده‌ها از سرور کارگزار در دسترس هستند، از «حجم واقعی» در هر «تیک» استفاده کنند.

سپس این اندیکاتور خطوط افقی را ترسیم می کند که حجم معاملات را در هر سطح قیمت نشان می دهد. همچنین یک خط افقی حجم وزن میانگین قیمت (VWAP) را ترسیم می کند که با خطوط نقطه چین نشان داد می شود.

نحوه استفاده از اندیکاتور ولوم پروفایل  Volume Profile

نشانگر محدوده نمایه صدا دارای چندین نوار مفید است که می توان آنها را تغییر داد. در این میان، «دوره بازه»، «تعداد دامنه»، «مرحله حالت»، «نوع حجم» و «منبع داده» برخی از مهم‌ترین گزینهایی هستند. که معامله‌گران می‌توانند با آن‌ها سرکوب کنند.

مناطق قیمتی با حجم بالا اغلب نشان می دهد که این سطوح از مناطق حمایتی یا مقاومت اصلی هستند.حرکت قیمت به طور معمول  را در چنین منطقه ای دشوار می باشد.

یکی از مناسب ترین راه ها برای معامله با استفاده از این اندیکاتور  ، معامله شکستن  منطقه با حجم متراکم و زیاد  است. زیرا قیمت با شکستن این مناطق می تواند قیمت های جدیدی را تجربه کند.

سیگنال خرید با استفاده از اندیکاتور ولوم پروفایل Volume Profile

چه موقع وارد شوید؟

مناطقی را که حجم بالایی از معاملات را به خود اختصاص داد اند را پیدا کنید سپس هرگاه قیمت این مناطق را با قدرت به جهت بالا شکست، وارد پوزیشن خرید شوید و حد ضرر خود را زیر کندل سطح حمایتی قرار دهید

برای دریافت اندیکاتور کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *