منوی دسته بندی

رخدادی مهم برای اتریوم

رخدادی مهم برای اتریوم

آکادمی بورسی حامد کامرانی در این مقاله به توضیح رخدادی مهم برای اتریوم پرداخته است. امیدواریم که از این مقاله لذت ببرید.

این به‌روزرسانی در شبکه آزمایشی گوئِرلی بدون مشکل خاصی انجام شد، به این معنی که ارتقای مرج (Merge) در شبکه اصلی اتریوم بدون تاخیر و در همان تاریخ مقررشده یعنی 19 سپتامبر (28 شهریور) اجرا خواهد شد.

چهره‌ها و توسعه‌دهندگان زیادی از اکوسیستم اتریوم، هیجان و خوشحالی خود را از اجرای موفق مرج در پلتفرم توییتر با دیگران به اشتراک گذاشتند؛ پرِستون وَن لون، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم و آنتونی ساسانو، پادکستر و حامی این پروژه، با ارائه چشم‌اندازی مثبت به دنبال‌کنندگان خود خاطرنشان کردند که مرحله بعدی، راه‌اندازی مرج اتریوم در شبکه اصلی خواهد بود.

گرچه برخی افراد به وجود چند مورد جزئی اشاره کردند که در دو شبکه آزمایشی قبلی نیز وجود داشتند.

ماریوس وَن دِر ویجِن، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم، اظهار کرد در مورد عملکرد شبکه ابهاماتی وجود دارد که دلیل آن وجود دو بلوک نهایی متفاوت و تعداد زیادی نودهای آپدیت‌نشده است که فرآیند ارتقا را کند کرده‌اند، اما به‌طور کل شرایط «کاملاً خوب» به نظر می‌رسد.

ادامه ماجرا

اکنون با توجه به این‌ که بِیکو، توسعه‌دهنده ارشد اتریوم، در گذشته اعلام کرده بود که در صورت اجرای موفقیت‌آمیز در شبکه‌های آزمایشی، اجرای مرج اتریوم در شبکه اصلی در تاریخ 19 سپتامبر (28 شهریور) صورت خواهد گرفت، سطح اطمینان جامعه رمزارزها در مورد ادغام ( مرج / Merge) بی‌نقص شبکه اصلی اتریوم با زنجیره اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) بیکِن (Chain) در حال افزایش است.

ارتقای مرج اتریوم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های تاریخچه بلاک چین در نظر گرفت می‌شود. که طبق آن، مصرف انرژی شبکه اتریوم به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. و در عین حال سطح مقیاس‌پذیری، امنیت و پایداری آن در بلندمدت افزایش پیدا خواهد کرد.

طبق اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت رسمی اتریوم، مرحله مهم بعدی پس از تکمیل ارتقای مرج، به‌روزرسانی چندمرحله‌ای شاردینگ (Sharding) خواهد بود. که سطح توزیع فضای ذخیره‌سازی در شبکه اتریوم را به‌طور قابل توجهی تقویت می‌کند. هزینه رول‌آپ‌ها (Rollup) را کاهش می‌دهد و فعالیت نودها را آسان‌تر می‌سازد.

به‌طور کل، شاردینگ قابلیت گسترش افقی پایگاه داده اتریوم را بین زنجیره‌های شارد (Shard Chains) ایجاد می‌کند. که در نتیجه آن، ظرفیت شبکه افزایش پیدا کرده و رشته‌ها از شبکه اصلی برداشته می‌شوند.

قیمت اتریوم (ETH) با نزدیک شدن به ارتقای مرج در یک مسیر صعودی قرار گرفت است. و این رمزارز طی 30 روز گذشته بیش از 72.2 درصد رشد قیمتی داشته. و هنگام نشر این خبر، به سطح 1,890 دلار رسید است

اتریوم چیست؟

مقدمه

با ورود به دنیای رمزارزها، آشنایی با نام اتریوم (Ethereum) امری ضروری به‌شمار می‌آید. این پلتفرم توسعه‌بیشتر اپلیکیشن‌های بلاکچینی است، و ابزارها و امکاناتی را برای توسعه‌دهندگان در اختیار قرار می‌دهد، که اینجا اجازه می‌دهد که نرم افزارهایی را ایجاد کنید که به عنوان دارایی دیجیتال کار می‌کنند.

در این مقاله، به بررسی مفهوم اتریوم و جزئیات آن پرداخته خواهد شد.

بخش اول: تاریخچه اتریوم

اتریوم در سال 2015 توسط چهار نفر (ویتالیک بوترین، گاوودا لرور، جوزف پونزین و جف ویلکرسون) تأسیس شد. این پلتفرم بلاکچینی، برای اجرای قرارداد هوشمند (Smart Contracts) استفاد می‌شود.

اتریوم به عنوان پلتفرمی که به دیگران اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمندشان را پیاده‌سازی کنند، شهرت زیادی برای خود به‌ادامه داده است. این پلتفرم با اختصاص برای جمعیت توسعه‌دهندگان که به دنبال نوآوری و کار با تکنولوژی بلاکچین هستند، ساخته شده است.

بخش دوم: زبان‌های برنامه‌نویسی قابل پشتیبانی در اتریوم

اتریوم از زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند. یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی مورد استفاده در اتریوم زبان Solidity است. این زبان، زبانی است که برای دارایی‌های دیجیتالی و قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) جمع‌آوری شد است.

به علاوه، زبان‌های Java، C++, Python و Go نیز در اتریوم پشتیبانی می‌شوند.

بخش سوم: ارزهای دیجیتالی قابل تبادل در اتریوم

اتریوم به رشد و توسعه ارزهای دیجیتالی مثل ERC-20 (که بسیاری از توکن‌های انتشار یافته روی پلتفرم افزون بر اتریوم، ERC20 است) و ERC-721 بسیار کمک می‌کند. اینها به شما امکان می‌دهند برای خلق توکن‌های خودتان یا همکاری با ارزهای دیجیتالی دیگر بر روی اتریوم پیاده‌سازی کنید.

جمع‌بندی رخدادی مهم برای اتریوم

پلتفرم اتریوم می‌تواند به عنوان پایۀ و اساسی برای اجرای قراردادهای هوشمند و ایجاد دارایی‌های دیجیتالی برای توسعه دهندگان به شمار بیاید. با قابلیت‌هایش، اتریوم به چارچوب قانونی بسیار انعطاف‌پذیری همراهی می‌نماید و امکان‌های بی‌شماری را برای خلق دارایی‌های مالی دیجیتالی در اختیار توسعه‌دهندگان می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *