منوی دسته بندی

انتقال گوگل اتنتیکیتور به گوشی جدید

انتقال گوگل اتنتیکیتور به گوشی جدید

برای انتقال گوگل اتنتیکیتور به گوشی جدید می‌توان ابتدا ویدئو بالا را مشاهده و سپس از مطالب زیر کمک بگیرید.

استفاده از ورود دو مرحله ای یا ۲FA، یک راهکار عالی برای اطمینان از امنیت حساب Google و سایر سایت‌هایی است که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه، google authenticator است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و با تنظیم کردن آن روی اپلیکیشن های  خود می‌توانید از قابلیت احراز هویت دو عاملی استفاده کنید.
استفاده از این روش در واقع این امکان را فراهم می‌کند تا یک لایه محافظتی که از طریق تلفن همراه کار می‌کند به حساب کاربری شما اضافه شود. روش کار این لایه هم به این صورت است که با توجه به برنامه نویسی که دارد، از هر چند صانیه یک کد ورود دو مرحله‌ای را تولید خواهد کرد که در ورود برای سایت‌ها می‌توانید از این کدهای یک بار مصرف استفاده کنید.
سپس به نحوه انتقال google authenticator به گوشی دیگر می‌پردازم که این روزها بسیاری از افراد با چگونگی انجام آن مشکل دارند.

google authenticator چیست؟

برای اینکه ببینیم google authenticator چیست با یک مثال به شما توضیح می‌دهم. به این فکر کنید که از یک رمز ثابت برای چند حساب کاربری خود مثل اینستاگرام، توییتر و تلگرام استفاده کردید. حالا از قضا وقتی وارد اکانت خود می‌شوید فردی که کنار شماست متوجه این رمز می‌شود. بنابراین به راحتی قادر است با زدن نام کاربری و کلمه عبور به اکانت شما دسترسی داشته باشد.
در نتیجه لازم است که برای افزایش امنیت اکانت خود، یک لایه امنیتی دیگری به آن اضافه کنیم که به آن «ورود دو مرحله‌ای» یا «احراز هویت دو عاملی» گفته می‌شود. حالا شاید بپرسید که این نوع لایه امنیتی ۲FA چگونه کار می‌کند؟
بعد از اینکه نام کاربری و رمز عبور برای ورود به اکانتی وارد شود، با فعال سازی ورود دو مرحله google authenticator به محض زدن دکمه ورود، فرد قادر نخواهد بود به اکانت دسترسی داشته باشد. بلکه یک مرحله دیگری برای ورود به وی نمایش داده می‌شود که در اینجا باید یک کد ورود ۶ رقمی را وارد کند. این کد ورود توسط برنامه google authenticator یا سایر برنامه‌های مشابه تولید می‌شود که هر ۱۵ ثانیه کد جدیدی تولید می‌شود. برای تولید کدها هم نیازی به اینترنت نیست.
حالا در مرحله‌ای که این کد ورود دو مرحله‌ای درخواست می‌شود، باید برنامه google authenticator را باز کرده و کدی که در همین لحظه نمایش داده می‌شود را وارد کنید تا قادر به ورود به اکانت باشید.

آموزش انتقال google authenticator به گوشی دیگر

برنامه google authenticator را در گوشی قبلی خود باز کنید. سپس مشابه تصویر زیر روی منوی برنامه که با سه نقطه عمودی نمایش داده می‌شود کلیک کنید و در نهایت گزینه Transfer Accounts را انتخاب کنید.
در این صورت وارد صفحه زیر خواهید شد که باید از اکانت‌هایی که روی گوشی قدیمی خود دارید به کمک گزینه‌ی Export Accounts یک خروجی تهیه کنید. بنابراین در این صفحه روی این منو کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.
در این مرحله بسته به اینکه ورود دو مرحله‌ای برای چه سایت‌ها و برنامه‌هایی فعال شده، باید اکانت‌هایی که می‌خواهید به گوشی جدید منتقل کنید را انتخاب کنید. مطمئنا هدف شما از خرید گوشی جدید، سوئیچ کردن به گوشی دیگر است. پس همه اکانت‌ها را انتخاب کنید.
تا اینجا ما کار خروجی گرفتن از روی گوشی قدیمی را انجام دادیم که خروجی در قالب یک کد QR تولید شد. حالا باید از قابلیت درون ریزی(Import) در گوشی جدید استفاده کنیم که باید تقریبا همان مراحل قبلی را، با این تفاوت که قرار است به منظور درون ریزی کد QR را اسکن کنیم، انجام دهیم.
در مجموعه ما در آموزش ارزهای دیجیتال و فارکس در شیراز به صورت کاملا پیشرفته و حرفه ای در خدمت شما عزیزان می باشد.
در فیلم بالا ما این روش را به صورت کامل توضیح داده ایم و توصیه میکنیم حتما مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *